خبر اولسیاسی

دستور آماده‌باش به بیمارستان‌های مناطق شمالی اسرائیل برای پذیرش هزاران مجروح جنگی

رسانه رسمی اسرائیل خبر داد که وزارت بهداشت اسرائیل به بیمارستان‌های مناطق شمالی دستور داده که برای انتقال فوری به وضعیت فوق العاده به منظور پذیرش هزاران مجروح جنگی آماده باشند.

میدل ایست نیوز: رسانه رسمی اسرائیل خبر داد که وزارت بهداشت اسرائیل به بیمارستان‌های مناطق شمالی دستور داده که برای انتقال فوری به وضعیت فوق العاده برای پذیرش هزاران مجروح جنگی آماده باشند.

به گزارش «الجزیره»، رسانه رسمی اسرائیل (کان) اعلام کرد که «موشه بار سیمان طوف» مدیرکل وزارت بهداشت اسرائیل به همه بیمارستان‌ها دستور داده که خود را برای انتقال به وضعیت فوق‌العاده ظرف 24 ساعت آماده کنند.

این رسانه افزوده که این به معنای آن است که بیمارستان‌ها باید بتوانند خیلی سریع تجهیزات خود را به پناهگاه‌ها منتقل کنند و بیماران غیر جنگی را فورا مرخص کنند و آماده پذیرش هزاران مجروح جنگی باشند.

همچنین از بیمارستان‌های شمال اسرائیل خواسته شده که در صورت لزوم آماده انتقال به وضعیت آماده‌باش ظرف چند ساعت باشد و 50 درصد ظرفیت خود را برای پذیرش مجروحان جنگی خالی نگه دارند.

این رسانه افزوده که وزارت بهداشت اسرائیل همچنین خود را برای وضعیت آسیب دیدن کادرهای درمانی یا پیوستن آنها به نیروهای رزمی ذخیره آماده می‌کند و در حال وارد کردن پزشک از خارج است.

علاوه بر این، از دو بیمارستان زیف در صفد و مرکز درمانی الجلیل در نهاریا خواسته شده که خود را برای قطع امدادات درمانی و دارویی و غذایی برای چند روز آماده کنند.

به گفته ناظران، وضعیت حفظ قواعد درگیری میان حزب‌الله و اسرائیل با گسترش درگیری‌ها و جنگ میان آنان پس از ترورهای اخیر فرماندهان حزب‌الله عملا فروپاشیده است.

تنش میان حزب‌الله و اسرائیل که تا چندی پیش به صورت کنترل‌شده ادامه داشت، از هفته گذشته و با ترور «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت و نیز «وسام طویل» فرمانده بلندپایه حزب‌الله در روز دوشنبه، در حال خارج شدن از کنترل است.

حزب الله روز سه‌شنبه برای اولین بار یک مرکز فرماندهی ارتش اسرائیل در منطقه صفد را بمباران کرد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا