خبر اولسیاسی

حمله مجدد به مواضع انصارالله در صنعا

ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک ناو نیروی دریایی ایالات متحده با موشک یک سایت راداری انصارالله را هدف قرار داده است.

میدل ایست نیوز: ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک ناو نیروی دریایی ایالات متحده با موشک یک سایت راداری انصارالله را هدف قرار داده است.

در بیانیه سنتکام آمده است: «روز شنبه ساعت ۳:۴۵ بامداد به وقت صنعا، نیروهای امریکایی یک سایت راداری حوثی ها را در یمن مورد حمله قرار دادند. این حمله توسط ناو «یو‌اس‌اس کارنی» و با موشک‌های تاماهاوک انجام شد.»

ستاد فرماندهی مرکزی امریکا افزود که این حمله با یک هدف نظامی خاص طراحی شده بود و با حملات بامداد روز جمعه مرتبط بود که برای تضعیف توانایی انصارالله برای حمله به کشتی‌های تجاری انجام شد.

پیش از آن مقامات وزارت دفاع امریکا خبر دادند که ارتش این کشور مواضع انصارالله را بامداد شنبه هدف قرار داده است.

رسانه‌های نزدیک به انصارالله نیز اعلام کردند نیروهای امریکایی و بریتانیایی اهدافی را صنعا، پایتخت یمن، هدف قرار دادند.

شبکه «المسیره» وابسته به انصارالله اعلام کرد که هدف حملات پایگاه نظامی الدلیمی بوده است.

این دومین باری است که در ۲۴ ساعت گذشته مواضع انصارالله مورد حمله قرار می‌گیرد. ارتش امریکا پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای امریکایی و متحدانش بامداد جمعه بیش از ۶۰ نقطه را در ۱۶ مکان مورد استفاده انصارالله در یمن، هدف قرار دادند.

حمله «اشتباه» به نفتکش روسیه

مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که نیروهای انصارالله روز جمعه «به‌اشتباه» سعی کردند یک نفتکش حامل نفت روسیه را در دریای سرخ هدف حمله موشکی قرار دهند.

بر اساس این گزارش، نفتکش یاد شده در فاصله ۹۰ مایل دریایی آب‌های بندر عدن یمن در حالی که سیگنال ردیابی خود را خاموش کرده بود، مورد حمله موشکی انصارالله قرار گرفت.

این موشک در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ متری نفتکش یاد شده در دریا سقوط کرد.

داده‌های شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها نشان می‌دهد نام کشتی یاد شده «خالیسا» بوده که با پرچم پاناما در حال تردد بود.

رویترز خبر داد که این دومین حمله اشتباه انصارالله به نفتکش‌های حامل نفت روسیه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا