سیاسی

رشید: سیاست خارجه عراق مبتنی بر رعایت اصول حاکمیت و ثبات است

رئیس جمهور عراق در مراسم روز «شهید عراقی» تاکید کرد که کشورش بر سیاست خارجه ای مبتنی بر رعایت اصول حاکمیت و ثبات تکیه دارد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق روز شنبه (اول رجب) در مراسم بزرگداشت آیت الله شهید «سید محمدباقر حکیم» و روز «شهید عراقی» که با حضور مقامات عراقی در بغداد برگزار شد، گفت: نقش مهم شهید حکیم را در مبارزه با دیکتاتوری و همکاری مشترک با سران نیروهای ملی برای یکپارچگی تلاش های اپوزیسیون عراق در شرایط تاریخی دشوار نمی توان فراموش کرد.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، رشید در سخنرانی خود افزود: شهید حکیم اهتمام جدی به وحدت ملی در عراق و ساخت عراق دموکراتیک فدرال عدالت محور و آزاد و مستقل داشت.

رشید ادامه داد: فرآیند سیاسی مستلزم تلاش همگان برای پیشرفت در سازندگی و ترسیم افق استراتژیک برای عراق است.

وی بیان داشت: پیشرفت در حوزه سیاسی و مدیریت کشور از طریق احترام به تفکیک قوا، همکاری مشترک و رایزنی در اتخاذ تصمیمات استراتژیک و تعیین سیاست های کلی محقق می شود.

رئیس جمهور عراق ادامه داد: تجاوزات به مردم فلسطین را محکوم می کنیم و جامعه بین المللی موظف است موضع قاطع تری برای توقف جنگ و دستیابی به صلح و نیز تامین منافع مردم فلسطین برای ایجاد کشور مستقلشان اتخاذ کند.

وی اظهار داشت: ضمن محکوم کردن تلاش ها برای گسترش دامنه جنگ، تاکید داریم که آتش ماجراجویی ها در این زمینه همه را خواهد سوزاند.

رشید همچنین گفت: عراق در توسعه روبط خود با کشورهای همسایه و منطقه و نیز تحکیم روابط با بسیاری از کشورهای جهان موفق شده است؛ این موفقیت با تکیه بر سیاست خارجه مبتنی بر منافع مشترک و رعایت اصول حاکمیت و ثبات و نیز عدم مداخله در امور داخلی بوده است.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا