سیاسی

الحکیم خواستار استفاده از تجربه ائتلاف اداره حکومت در تشکیل دولت‌های محلی عراق شد

رهبر جریان حکمت ملی عراق در مراسم سالروز شهادت شهید آیت الله سید محمد باقر حکیم، خواستار استفاده از تجربه ائتلاف اداره حکومت در تشکیل دولت های محلی با سازوکارهای متناسب با ویژگی های هر استان شد.

میدل ایست نیوز: سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در مراسم سالروز شهادت شهید آیت الله سید محمد باقر حکیم، خواستار استفاده از تجربه ائتلاف اداره حکومت در تشکیل دولت های محلی با سازوکارهای متناسب با ویژگی های هر استان شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی افزود که ثبات سیاسی، مدیریت توسعه و زیرساخت اقتصادی را نمی توان مختص مرکز کرد در حالی استان ها و شهرهای عراق از آن محروم باشند، چرا که دولت فدرال و دولت های محلی، همانند یک جسم هستند که اگر بخشی از آن آسیب ببیند، این آسیب قطعا بر اجزای دیگر جسم تاثیر می گذارد.

الحکیم اشاره کرد که ائتلاف اداره حکومت توانست در شرایط سخت و چالش های خطرناک، دولت محمد شیاع السودانی را تشکیل دهد و از طریق وحدت و توافق، تلاش دولت برای تحقق دستاوردهای بزرگ را به موفقیت برساند.

وی ضمن محکوم کردن تعرض به هیئت های دیپلماتیک و هر آنچه که امنیت کشور را در معرض خطر قرار می دهد، مخالفت خود با اقدام در تعرض به حاکمیت عراق و حمله به مقر نیروهای مسلح و عملیات نظامی بدون اجازه دولت عراق با هر توجیه یا دلیلی را اعلام کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا