سیاسی

توافق مصر و چین بر سر لزوم آتش بس فوری در غزه

رئیس جمهور مصر و وزیر خارجه چین در قاهره دیدار و بر سر توقف فوری جنگ در نوار غزه توافق کردند.

میدل ایست نیوز: مصر و چین بر لزوم توقف فوری جنگ در نوار غزه در سایه صدمین روز از جنگ اسرائیل توافق کردند.

به گزارش آناتولی، وانگ یی، وزیر خارجه چین در قاهره، با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و سامح شکری، وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر خارجه چین، در دیدار با السیسی راه های تقویت همکاری مشترک و دیدگاه ها درخصوص تحولات اوضاع در سطح منطقه ای و بین المللی به ویژه تشدید تنش مستمر در منطقه در پی عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه را بررسی کرد.

السیسی در این دیدار بر لزوم آتش بس در غزه برای حفاظت از غیرنظامیان و کمک به آنها که در شرایط بد زندگی می کنند و همچنین از میان برداشتن تنش در منطقه و جلوگیری از عوامل بی ثباتی در منطقه تاکید کرد.

براساس بیانیه ریاست جمهوری مصر، وزیر خارجه چین با موضع مصر هم نظر بود.

دو طرف بر لزوم پایبندی به قانون بین المللی، مخالفت کامل و قاطعانه با انتقال اجباری فردی و جمعی و کوچاندن اجباری فلسطینیان از سرزمینشان تاکید کردند.

السیسی و وانگ یی همچنین بر اهمیت دسترسی سریع، امنیت و پایدار بدون هیچ مانعی به کمک های بشردوستانه در نوار غزه تاکید کردند.

رئیس جمهور مصر و وزیر خارجه چین نسبت به گسترش درگیری در منطقه ابراز نگرانی کردند.

آنها ضمن تاکید بر اهمیت تلاش برای کاهش تنش در منطقه و اولویت تامین امنیت دریانوردی در دریای سرخ، بر لزوم مسئولیت پذیری جامعه بین المللی برای ایجاد چشم انداز سیاسی میان اسرائیل و فلسطین از طریق اجرای رویکرد برپایی دو کشور تاکید کردند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا