سیاسی

دستور «المندلاوی» برای تشکیل کمیته پارلمانی درباره حمله به اربیل

نایب رئیس پارلمان عراق کمیته ای مشترک از کمیسیون امنیت، دفاع و خارجه برای بررسی جزئیات حمله به اربیل تشکیل داد.

میدل ایست نیوز: ریاست پارلمان عراق کمیته ای مشترک از کمیسیون امنیت، دفاع و خارجه برای بررسی جزئیات حمله به اربیل تشکیل داد.

به گزارش الفرات نیوز، در بیانیه محسن المندلاوی، نایب رئیس مجلس نمایندگان عراق آمده است که استان اربیل بامداد امروز هدف حمله نظامی با موشک های بالستیک ایران در چند منطقه مختلف قرار گرفت.

المندلاوی اعلام کرد که این جنایت که منجر به قربانی شدن و شهادت شماری از شهروندان بی گناه از جمله زنان و کودکان را محکوم می کند.

نایب رئیس پارلمان عراق از دولت و نخست وزیر عراق خواست برای توقف تعرضات از خارج و حفاظت از حاکمیت ملی و جلوگیری از تکرار تعرضات از کشورهای همجوار، فورا وارد عمل شود.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این در خصوص حمله سپاه به اربیل و ادلب گفت که اقدام صورت گرفته، در راستای دفاع مقتدرانه از حاکمیت و امنیت کشور بود.

سپاه ایران بامداد امروز در سه اطلاعیه‌ جداگانه از «انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه» با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد.

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق نیز تأکید کرد که در ساعت 11 و 30 دوشنبه شب سپاه ایران شماری از مناطق غیر نظامی در اربیل را هدف موشک بالستیک قرار داد که طی آن دست‌کم 4 شهروند غیر نظامی کشته و 6 تن زخمی شدند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا