سیاسی

جزئیات حمله به اربیل و ادلب از زبان فرمانده هوافضای سپاه ایران

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران جزئیاتی درباره حمله موشکی اخیر به اربیل و ادلب اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: سردار امیر علی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران جزئیاتی درباره حمله موشکی اخیر به اربیل و ادلب اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، وی در گفت وگوی تلفنی با فرمانده کل سپاه ایران گفت که ۴ فروند خیبرشکن از جنوب خوزستان به مقصد گروه تکفیری در ادلب شلیک شد.

حاجی زاده در ادامه افزود که از کرمانشاه ۴ فروند و ۷ فروند از آذربایجان شرقی به «مقر صهیونیستی» در اربیل شلیک شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ایران در ادامه تصریح کرد که نزدیک ۹ فروند هم تا ساعتی دیگر گروه دوم تکفیری‌ها و داعش را هم مورد هدف قرار می‌دهند.

سپاه ایران بامداد امروز در سه اطلاعیه‌ جداگانه از «انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه» با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد.

بر اساس اطلاعیه‌های صادر شده توسط روابط عمومی کل سپاه،‌ در این عملیات‌ها محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر، به ویژه داعش، در سوریه شناسایی و با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم شدند.

دربیانیه سوم سپاه آمده که آمده که «در پاسخ به شرارت های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.»

این بیانیه افزوده: «این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است».

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق نیز تأکید کرد که در ساعت 11 و 30 دوشنبه شب سپاه ایران شماری از مناطق غیر نظامی در اربیل را هدف موشک بالستیک قرار داد که طی آن دست‌کم 4 شهروند غیر نظامی کشته و 6 تن زخمی شدند.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا