خبر اولسیاسی

مکرون:
تصمیم فرانسه خودداری از پیوستن به حملات علیه انصارالله است

رئیس جمهوری فرانسه گفت که پاریس از این رو به ائتلاف ایالات متحده و بریتانیا برای حملات هوایی به انصارالله در یمن نپیوست که نگران تشدید تنش‌هاست.

میدل ایست نیوز: امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، گفت که پاریس از این رو به ائتلاف ایالات متحده و بریتانیا برای حملات هوایی به انصارالله در یمن نپیوست که نگران تشدید تنش‌هاست.

به گزارش «الجزیره» ایالات متحده و بریتانیا در واکنش به حملات متعدد انصارالله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، مواضع آنها را در یمن هدف حملات هوایی خود قرار داده‌اند.

نیروی دریایی امریکا که رهبری یک گروه بین‌المللی ضربت دریایی در منطقه را بر عهده گرفته است، همچنین چندین بار  با حملات موشکی و پهپادی انصارالله به کشتی‌های تجاری و نظامی مقابله کرده است، اما همه این اقدامات تاکنون مانع توقف حملات انصارالله نشده است.

مکرون در نشستی خبری گفت: «فرانسه تصمیم گرفته است به ائتلافی که حملات پیش‌گیرانه‌ای علیه حوثی‌ها در خاکشان انجام می‌دهد، نپیوندد. چرا؟ دقیقا به این خاطر که موضع ما اجتناب از تشدید تنش‌هاست.»

رئیس جمهوری فرانسه سپس تاکید کرد که این موضوعی «دیپلماتیک» است و نه «نظامی».

انصارالله می‌گویند که این حملات را در دفاع از فلسطینی‌ها در جنگ غزه انجام می‌دهند و هدفشان کشتی‌هایی است که از مبدا اسرائیل حرکت کرده‌اند یا عازم این کشور هستند و یا این که مالکیت آنها را اسرائیلی‌ها در اختیار دارند.

انصارالله همچنین در پی حملات ایالات متحده و بریتانیا به مواضع آنها در یمن تهدید کرده‌اند که از این پس کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز «اهداف مشروع» تلقی می‌کنند.

مکرون در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به ادامه حملات نظامی «غیر دقیق» اسرائیل در نوار غزه هشدار داد و آن را «خطری بلندمدت برای امنیت اسرائیل» دانست.

وی گفت که تلاش‌های دیپلماتیک و بحث‌ها برای آتش‌بس ادامه خواهد داشت و «من شخصا به تماس‌های دوجانبه برای پیشرفت ملموس در این زمینه ادامه می‌دهم».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا