اقتصادی

برنامه‌های اقلیم کردستان عراق برای توسعه بخش کشاورزی

وزارت کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان عراق ضمن اعلام صادرات هفت محصول کشاورزی در سال گذشته، از سه اولویت در برنامه های خود برای سال جاری خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان عراق ضمن اعلام صادرات هفت محصول کشاورزی در سال گذشته، از سه اولویت در برنامه های خود برای سال جاری خبر داد.

یه گزارش «الصباح» کریم سلیمان معاون وزیر کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان عراق ضمن اعلام آن که برای تشویق کشاورزان در جهت افزایش تولید محصولات کشاورزی، بازار هایی ایجاد شده، افزود که این وزارتخانه می کوشد تا صادرات کالاهای داخلی اقلیم را افزایش دهد.

سلیمان ادامه داد که وزارت کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان عراق برای توسعه بخش کشاورزی اقلیم از طریق استفاده از زمین های کشاورزی برای تولید بیشتر و آب مصرفی کمتر می کوشد تا تجربه های کشورهای خارجی از جمله هلند را به اقلیم منتقل کند.

وی اشاره  کرد که اقلیم کردستان در سال گذشته شاهد بارش باران خوبی بوده که این امر بر کشاورزی خصوصا تولید گندم تاثیر مثبتی گذاشته است.

معاون وزیر کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان عراق بر تداوم فعالیت ها برای صادرات محصولات کشاورزی و حیوانی به استان های میانی و جنوبی و پس از آن صادرات به خارج اشاره کرد و گفت که صادرات سیب زمینی، انار، عسل، سیب، ارده و آرد از اقلیم به کشورهای امارات، عربستان، قطر، کویت، اردن و همچنین کشورهای اروپایی انجام شده است.

سلیمان بر تلاش های انجام شده در سال گذشته برای توجه به تولیدات داخلی و کاهش واردات، تولید محصولات چهار فصل به صورت گلخانه ای و یخچال های بزرگ برای نگهداری تمامی مواد گیاهی و حیوانی در طول سال اشاره کرد.

وی به وجود برنامه ها و طرح های پیشرفته اقلیم برای ایجاد مرغداری های بزرگ و کشتارگاه ها مطابق با معیارهای بهداشتی و ارسال محصولات از جمله مرغ و تخم مرغ به مناطق میانی و جنوبی عراق و برخی از سرمایه گذارنی که با عتبات مقدسه قرار داد دارند اشاره کرد.

معاون وزیر کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان عراق به قرارداد کشاورزها با برخی از شرکت ها برای بسته بندی مناسب محصولات در جهت ترغیب مصرف کنندگان اشاره کرد و گفت که این محصولات پیش از صادرات، مورد آزمایش های شیمیایی و فیزیکی قرار می گیرند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا