سیاسی

بررسی سفر رئیسی به آنکارا در گفت‌وگوی فیدان و امیرعبداللهیان

وزرای خارجه ایران و ترکیه در گفت وگوی تلفنی حوادث اخیر در منطقه و سفر آتی رئیس جمهور ایران به آنکارا را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با اشاره به برخی حوادث روزهای اخیر، حفظ و‌ تقویت مناسبات برادارانه میان کشورهای منطقه را ضروری دانست.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه ایران، امیرعبداللهیان با تاکید بر رویکرد تغییرناپذیر دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش مناسبات با کشورهای همسایه با هدف تامین منافع مردم منطقه اظهار داشت: امنیت کشورهای منطقه به هم پیوند خورده است و مبارزه مشترک و قاطع با گروه های تروریستی مسئولیت مشترک همه کشورهای منطقه است.

در این گفتگو وزیر خارجه ترکیه آمادگی کشورش برای میزبانی از رییس جمهور ایران در آینده نزدیک با هدف برگزاری هشتمین نشست شورای عالی روابط دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان نیز با یادآوری عزم راسخ دولت جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد مناسبات با ترکیه ابرار امیدواری کرد سفر رئیس جمهور ایران به آنکارا در آینده نزدیک نقش موثری در افزایش روابط بویژه در بعد اقتصادی و تجاری و ارتقاء امنیت منطقه ای داشته باشد.

سفر رئیس جمهور ایران به ترکیه قرار بود در نیمه نخست ماه جاری میلادی انجام شود اما در پی انفجارهای تروریستی در شهر کرمان، این سفر به تعویق افتاد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا