اقتصادیسیاسی

افزایش مبادلات تجاری عراق و اندونزی

سفیر اندونزی در عراق با اعلام افزایش مبادلات تجاری دو کشور گفت که کشورش در پی راه اندازی دو کارخانه در استان های بابل و سلیمانیه است.

میدل ایست نیوز: « المار ای لویس»، سفیر اندونزی در عراق، با اشاره به اینکه میزان مبادلات تجاری دو کشور به رقم 271 میلیون 800 هزار دلار در سال افزایش یافته است؛ از احتمال برگزاری نشست کمیته دوستی اندونزی و عراق در سال جاری خبرداد.

وی در گفت وگو با روزنامه «الصباح» عراق تصریح کرد: اندونزی با عراق به ویژه درزمینه مواد غذایی همکاری دارد و تلاش می کند دو کارخانه تولید ماکارونی نودلز «اندومی» در استان های بابل و سلیمانیه احداث کند.

سفیر اندونزی با اشاره به همکاری شرکت های کشورش برای حفظ و نگهداری و نوسازی خیابان ها و زیرساخت های عراق، از تمایل شرکت های خصوصی اندونزی برای سرمایه گذاری درزمینه دارو خبر داد و تاکید کرد حجم مبادلات تجاری دو کشور به 271 میلیون و 800 هزار دلار در سال رسیده است که بیشتر این مبادلات مربوط به خرید نفت خام عراق توسط اندونزی و متقابلا فروش دارو، نوشت افزار و لوازم خانگی و زغال سنگ، به عراق است و البته ارقام کنونی در مقایسه با دیگر کشورهای عربی ناچیز است.

وی خاطرنشان کرد: اندونزی برنامه هایی برای آموزش عراقی ها در زمینه صنایع نفتی و هوانوردی در دست اقدام دارد و یکی از شرکت های خصوصی اندونزی به یک شرکت هواپیمایی عراق پیشنهاد و طرح همکاری داده است. ضمن اینکه همکاری های آموزشی بین دانشگاه اندونزی و یکی از دانشگاه های اربیل عراق برقرار است.

سفیر اندونزی در پایان گفت: دو کشور بعد از تعویق نشست های خود به سبب همه گیری کرونا، برای برگزاری کمیته دوستی اندونزی و عراق در سه ماهه اول امسال برنامه ریزی کرده اند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا