اقتصادیسیاسی

شرکت اماراتی سهام خود در یک میدان نفتی در اقلیم کردستان عراق را واگذار کرد

شرکت ملی انرژی ابوظبی (طاقه) اعلام کرد تنها بلوک نفتی خود در اقلیم کردستان عراق را واگذار کرده و قصد پایان دادن به فعالیت خود در اقلیم کردستان عراق را دارد.

میدل ایست نیوز: شرکت ملی انرژی ابوظبی (طاقه) اعلام کرد تنها بلوک نفتی خود در اقلیم کردستان عراق را واگذار کرده و قصد پایان دادن به فعالیت خود در اقلیم کردستان عراق را دارد.

به گزارش کردپرس به نقل از «انرژی وویس»، شرکت نفتی اماراتی طاقه، قراردادی با دو شرکت شاماران و اچ کی ان برای فروش سهام خود در میدان نفتی اتروش در اقلیم کردستان عراق امضا کرده است.

 با فروش سهام این شرکت اماراتی، سهم شاماران در این میدان نفتی به 50 درصد خواهد رسید و اچ کی ان نیز 25 درصد سهام آن را در اختیار خواهد داشت. سهم دولت اقلیم کردستان عراق نیز از این بلوک نفتی تنها 25 درصد اعلام شده است.

شرکت های گازی دانا گاز و کنسرسیوم پرل پترولیوم از جمله شرکت های گازی امارات در اقلیم کردستان عراق هستند که نزدیک به 50 درصد از استخراج گاز طبیعی در اقلیم کردستان عراق را بر عهده دارند.

در سال های اخیر به دنبال مواجهه اقلیم کردستان عراق با بحران مالی، قطع شدن صادرات نفتی و حملات راکتی به میدان های گازی این منطقه، تعداد قابل توجهی از شرکت های نفتی خارجی سهام خود از میدان های نفتی و گازی را فروخته و از این منطقه خارج شده اند.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا