اقتصادی

تاکید سفیر آلمان در بغداد بر تعهد کشورش به ارتقای رشد اقتصادی عراق

سفیر آلمان در عراق امروز دوشنبه با تشریح  جزئیات توافقنامه جدید امضا شده میان برلین و بغداد، بر تعهد کشورش برای افزایش رشد اقتصادی در عراق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: کریستین هومان سفیر آلمان در عراق امروز دوشنبه در سخنرانی خود در مراسم امضای توافقنامه مربوط به برنامه های کمک به احیای اقتصاد عراق از طریق ایجاد فرصتها با تمرکز بر اقتصاد داخلی تاکید کرد پشت سر  تعهد آلمان به تقویت رشد اقتصادی عراق، ایجاد فرصت های شغلی و کمک به انسجام اجتماعی ، امنیت و ثبات آن، نیروهای محرکه زیادی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) وی افزود: محمد شیاع  السودانی نخست وزیر عراق در سفر سال گذشته خود به برلین با اولاف شولتز صدر اعظم آلمان در خصوص دستور العمل بلند پروازانه میان دو کشور به توافق رسید و بنابراین جای تعجب نیست که بیشتر نکات این برنامه تمرکز بر مسائل اقتصادی با محوریت بخش خصوصی و ایجاد اشتغال باشد.

سفیر آلمان در بغداد خاطر نشان کرد: از سال 2014، آلمان بیش از 3.7 میلیارد دلار به بازسازی و توسعه عراق کمک کرده است . این کشور در سال 2023 نیز بیش از 125 میلیون دلار برای حمایت از توسعه اقتصادی، افزایش فرصت‌های شغلی و بررسی پیامدهای ناشی از تغییرات اقلیمی و حمایت از تلاش ها برای بازسازی عراق اختصاص داده است.

کریستین هومان افزود: ما شاهد امضای یک تعهد نامه دیگر به ارزش 25 میلیون دلار برای صندوق توسعه طرحها هستیم که مجری آن سازمان بین المللی مهاجرت از طریق بانک توسعه آلمان است ضمن اینکه آلمان حامی فعال تامین مالی صندوق توسعه از زمان راه اندازی آن در سال دو هزار و هجده بوده است.

سفیر آلمان تاکید کرد من با افتخار می گویم که این صندوق از زمان راه اندازی تاکنون به  ایجاد بیش از 11000 شغل جدید و بهبود بیش از 12000 شغل موجود برای جوامع میزبان و مهاجران و افرادی که به کشورهای شان بازگشته اند؛ کمک کرده است .

هومان  افزود: توافقنامه و تعهد جدید در سه حوزه مختلف مشارکتی خواهد بود که نخستین مورد آن ارائه کمک های فردی برای بهبود درآمد، از طریق حمایت از طرحهای کوچک یا شرکتهای تازه تاسیس و آموزش حرفه ای حین کار است. مورد دوم نیز حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط ​​با هدف تقویت فرصت های شغلی و ایجاد افقهای همکاری گسترده است. مورد سوم نیز سوم حمایت از اشتغال های  کوتاه مدت، فعالیت ها و کارهای عمومی با تمرکز بر جوامع آسیب پذیر یا شکننده خواهد بود.

وی تاکید کرد این فعالیتها با همکاری دولت عراق، مقامات محلی، شرکای بخش خصوصی، دانشگاه‌ ها و سازمان‌ های غیردولتی محلی و بین‌ المللی انجام خواهد شد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا