اقتصادی

مصر برای اکتشاف سه ماده معدنی مزایده برگزار می‌کند

دولت مصر قصد دارد برای اکتشاف مواد معدنی در ماه مارس آتی یک مزایده جهانی برگزار کند.

میدل ایست نیوز: یکی از مقامات دولتی مصر که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که دولت مصر قصد دارد برای اکتشاف مواد معدنی در ماه مارس آتی یک مزایده جهانی برگزار کند.

به گزارش «الشرق» مصر تلاش های خود برای افزایش سرمایه گذاری در بخش معدن خصوصا در بخش طلا را تشدید کرده و در تلاش است که تا سال 2030 یک میلیارد دلار در بخش معادن سرمایه گذاری کند.

بر اساس گفته های این مقام دولتی مزایده آتی مصر شامل مناطقی برای استخراج مواد معدنی و معدن های دارای سه ماده اصلی فسفات، گوگرد و پتاس است.

این مقام دولتی تاکید کرد که این مزایده معادن بر موادی متمرکز است که بررسی های اکتشافی در عملیات استخراج آن ها انجام شده تا جذب سرمایه گذاران بزرگ و موفقیت این مزایده را تضمین کند. در این مزایده اولویت با شرکت ها و سرمایه گذارانی است که ارزش افزوده مواد معدنی استخراج شده را تامین می کنند و به جای صادرات آن ها به صورت خام، مواد معدنی را تولید می کنند.

تولید مواد و فرآورده های معدنی مصر در سال 2022-2023 در مقایسه با 8.3 میلیون تن در سال 2017-2018 افزایش 32.5 درصدی داشته است.

بر اساس اظهارات وزارت نفت مصر این وزارتخانه به دنبال این است که صادرات مواد معدنی خود را تا سال 2040 به 10 میلیارد دلار افزایش دهد که در حال حاضر حجم صادراتی این کشور 1.6 میلیارد دلار رسیده است.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا