سیاسی

کامرون:
بریتانیا از راه حل دو کشوری حمایت می کند

وزیر امور خارجه بریتانیا گفت در حالی که حماس قادر به شلیک موشک به رژیم صهیونیستی است، آتش بس در نوار غزه غیرواقعی است.

میدل ایست نیوز: دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا، گفت در حالی که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) قادر به شلیک موشک به رژیم صهیونیستی است، آتش بس در نوار غزه غیرواقعی است.

کامرون در مصاحبه ای اختصاصی با «الجزیره» اشاره کرد که اسرائیل نمی پذیرد که حماس بعد از جنگ نوار غزه را اداره کند، “و حق دارد این کار را انجام دهد” و جنبش را مسئول آن چیزی دانست که خود وضعیت «آشوب» و «ویرانی پس از هفتم اکتبر» دانست.

وی با هشدار نسبت به “ضرورت تمایز بین حماس و مردم فلسطین”، افزود: ما خواهان یک اتوریته جدید فلسطینی برای مدیریت غزه هستیم.

وزیر امور خارجه انگلستان در خصوص اقدامات نیروهای اشغالگر در نوار غزه با تاکید بر ضرورت آتش بس، گفت که لندن از هر کاری که رژیم صهیونیستی انجام داد، حمایت نکرد.

وی با اشاره به اینکه آتش بس برای آزاد شدن «گروگان‌ها» (زندانیان) اسرائیل و رساندن کمک‌ها به غزه ضروری است، افزود: ما می‌خواهیم شاهد آتش‌بس فوری بشردوستانه باشیم که از آن به سوی آتش‌بس پایدار حرکت کنیم.

کامرون در خصوص پیامدهای جنگ  علیه غزه گفت که جنگ معمولاً با راه حل سیاسی و نه نظامی پایان می یابد و بر ضرورت دادن کشوری به فلسطینی ها که در آن احساس امنیت کنند، تاکید کرد.

او توضیح داد که بریتانیا به “راه حل دو کشوری” اعتقاد دارد و خواستار آنچه “ضرورت بهره برداری از این لحظات و استفاده از فرصت ها” خواند، شد.

وی بر اهمیت باز کردن گذرگاه‌ها با غزه برای مدت طولانی‌تر، دادن فرصت به کارکنان سازمان ملل برای تردد آزادانه در نوار غزه و اطمینان از رسیدن کمک‌ها به ساکنان شمال و جنوب تاکید کرد.

شایان ذکر است وزیر امور خارجه انگلستان هم اکنون در سفری به خاورمیانه – برای سومین بار در کمتر از 3 ماه گذشته – از اسرائیل، سرزمین های اشغالی فلسطین و قطر در چارچوب این سفر که شامل ترکیه نیز می شود، بازدید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا