سیاسی

واکنش گروه‌های «مقاومت عراق» به توافق بغداد و واشنگتن

گروه موسوم به «مقاومت اسلامی عراق» در واکنش به اعلام توافق عراق و امریکا درباره تشکیل کمیته عالی برای پایان مأموریت نیروهای ائتلاف، تأکید کرد که به عملیات خود علیه این نیروها ادامه خواهد داد.

میدل ایست نیوز: در بیانیه گروه موسوم به «مقاومت اسلامی عراق»که امروز (جمعه 26 ژانویه) منتشر شده آمده که مطالبات «مقاومت اسلامی» و مصوبه مجلس درباره خروج نیروهای خارجی به علت فریبکاری امریکا برای اجرای «نقشه‌های شوم خود در عراق و منطقه» عملی نشد و اینکه اکنون امریکا به درخواست دولت عراق برای تشکیل کمیته‌ای در این باره تن داده فقط و فقط نتیجه «حملات مقاومت» است و این نشان می‌دهد که امریکا جز زبان زور را نمی‌فهمد.

به گزارش «المیادین» این بیانیه افزوده که تجربه سالیان مبارزه نشان داده که از امریکا جز خلف وعده سرنمی زند و این کمیته هم تلاشی برای «تشویش و اقدام علیه مقاومت و وقت‌کشی برای اجرای جنایات بیشتر» است.

در این بیانیه آمده که واکنش «مقاومت اسلامی» در برابر این ادعا صرفا استمرار عملیات علیه نیروی خارجی خواهد بود تا نیت واقعی آنها و میزان جدیتشان در اخراج نیروهایشان از عراق و پایان پرواز پهپادها و جنگنده‌هایشان در آسمان کشور و «تحویل فرماندهی ستاد مشترک به عراق» روشن شود.

این بیانیه نسبت به هرگونه اعطای مصونیت به نیروهای خارجی تحت عناوین گوناگون یا تعهد دولت یا دستگاه‌های امنیتی کشور به حمایت از امنیت آنان نیز هشدار داده و آن را خیانت تاریخی خوانده است.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا