سیاسی

حزب الله عراق:
حمله به میدان گازی «کورمور» ربطی به «مقاومت» ندارد

«مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق» با انتشار پیامی تأکید کرد که حمله به میدان گازی «کورمور» در سلیمانیه هیچ ارتباطی با «نیروهای مقاومت» ندارد.

میدل ایست نیوز: «ابوعلی العسکری» که از وی به «مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق» یاد می‌شود با انتشار پیامی تأکید کرد که حمله به میدان گازی «کورمور» در سلیمانیه هیچ ارتباطی با «نیروهای مقاومت» ندارد.

وی در پیام خود که روز جمعه (26 ژانویه) منتشر شد تأکید کرد که این حمله در چارچوب «رقابت شرکت‌های انرژی در منطقه» جای می‌گیرد و به گفته او «اهداف آن واضح و آشکار است».

العسکری درباره توافق عراق و امریکا بر سر تشکیل کمیته درباره پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق را فریبکاری دانست و تأکید کرد که حمایت مسعود بارزانی و برخی سران سیاسی اهل سنت نشان می‌دهد که این یک نقشه پوچ است.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز (جمعه 26 ژانویه) اعلام کرد که محمد شیاع السودانی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، دستور داده که درباره حمله به میدان گازی کورمور تحقیقات لازم انجام شود.

وی همچنین دستور داده که درباره طرفی که مرتکب این اقدام جنایتکارانه شده و پروژه‌های انرژی در اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده تدابیر بازدارنده اتخاذ شود.

در این بیانیه تأکید شده که این اقدامات خرابکارانه عمدی تلاش برای هدف قرار دادن اقتصاد ملت عراق از جانب این گروه است که به مجازات عادلانه اقدامات خود خواهد رسید.

شرکت اماراتی «دانه گاز» صبح جمعه (26 ژانویه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله یک مخزن نگه‌داری مایعات توسط ظاهرا یک پهپاد هدف قرار گرفت.

این بیانیه افزوده که این حمله هیچ خسارت جانی در پی نداشته اما باعث شد عملیات تولید تا مهار آتش که به صورت کامل انجام شده، موقتا متوقف شود.

در این بیانیه آمده که اقدامات لازم برای ازسرگیری عملیات راه‌اندازی این میدان گازی در اسرع وقت انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا