سیاسی

واکنش نتانیاهو به تصمیم دیوان بین المللی دادگستری:
به جنگ غزه ادامه می دهیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تصمیم دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر پذیرش رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی مبنی بر متهم کردن این رژیم به نسل کشی را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تصمیم دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر پذیرش رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی مبنی بر متهم کردن این رژیم به نسل کشی را محکوم کرد، و متعهد شد که به جنگ غزه ادامه دهد و خاطرنشان کرد که دادگاه دستور آتش بس را نداده است.

نتانیاهو – در اظهاراتی تلویزیونی در مورد تصمیم دادگاه صادر شده امروز جمعه – گفت: «اسرائیل از حق اولیه دفاع از خود برخوردار است. دادگاه لاهه با اشاره به شکست دادگاه، درخواست پوچ برای سلب این حق را رد کرد»، در اشاره ای روشن به خودداری دیوان بین المللی از صدور حکم آتش بس.

اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصبانیت خود را از تصمیم دادگاه مبنی بر رد درخواست این رژیم مبنی بر توقف پرونده ابراز کرد.

نتانیاهو گفت: «صرف این ادعا که اسرائیل در حال نسل کشی علیه فلسطینیان است نه تنها نادرست است، بلکه شنیع است. تمایل دادگاه برای بحث در این مورد لکه ننگی است که برای چندین نسل پاک نخواهد شد».

در همان زمان، رسانه رسمی رژیم صهیونیستی گفت که نتانیاهو از وزرای خود خواسته در مورد تصمیم دادگاه اظهار نظر نکنند، اما برخی از آنها اظهاراتی در حمله به دادگاه ارائه کردند.

ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت ملی، رهبر حزب راست افراطی قدرت یهود، به سرعت دادگاه را به «یهودستیزی» متهم کرد.

وی در بیانیه ای گفت که تصمیم دادگاه «آنچه را که قبلاً شناخته شده بود ثابت می کند که دادگاه به دنبال عدالت نیست.»

وی ادامه داد: ما نباید به تصمیماتی گوش دهیم که ادامه حیات اسرائیل را تهدید می کند، ما باید تا پیروزی کامل به شکست دشمن ادامه دهیم.

بتسالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل، رهبر حزب صهیونیسم مذهبی نیز در این باره اظهار داشت: قضات لاهه که نگران ساکنان غزه هستند، باید از کشورها دعوت کنند تا از آنها استقبال کنند و به بازسازی غزه کمک کنند.

در همین زمینه، یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفت که اسرائیل برای تبعیض علیه غیرنظامیان در نوار غزه به “سخنرانی اخلاقی” از دیوان بین المللی دادگستری نیاز ندارد.

او تاکید کرد که دادگاه زمانی که شکایت آفریقای جنوبی را که “یهود ستیزانه” توصیف کرد و به قول او “ادعاهای” نسل کشی را مورد بحث قرار می دهد، از صرف سخنرانی فراتر رفت. وی بر ادامه جنگ در غزه تاکید کرد.

دیوان بین المللی دادگستری امروز حکم داد که شرایط برای اعمال تدابیر موقت علیه اسرائیل برای جلوگیری از نسل کشی فلسطینیان در غزه و تامین نیازهای فوری بشردوستانه وجود دارد، اما دستور آتش بس صادر نکرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا