سیاسی

رسانه رسمی رژیم صهیونیستی:
حماس در حال بازیابی توانایی‌های غیر نظامی خود در شمال و مرکز غزه است

دو مقام امنیتی رژیم صهیونیستی روز جمعه گفتند که ارتش به مقامات سیاسی اطلاع داده است که جنبش حماس آغاز به احیای قابلیت های غیرنظامی خود در شمال و مرکز غزه کرده است.

میدل ایست نیوز: دو مقام امنیتی رژیم صهیونیستی روز جمعه گفتند که ارتش به مقامات سیاسی اطلاع داده است که جنبش حماس آغاز به احیای قابلیت های غیرنظامی خود در شمال و مرکز غزه کرده است.

به گزارش «آناتولی» رسانه رسمی رژیم صهیونیستی (کان) به نقل از این دو مقام که نامشان فاش نشده گفت: «حماس شروع به احیای توانایی های خود در مناطقی کرده است که ارتش اسرائیل حضور خود را کاهش داده است».

این دو مقام خاطرنشان کردند که «عدم تصمیم گیری در مورد برنامه روز پس از جنگ غزه به بازگرداندن کنترل غیرنظامی حماس بر بخش‌هایی از نوار غزه کمک می‌کند».

بر اساس اطلاعاتی که ارتش رژیم صهیونیستی به سطح سیاسی ارائه کرده است، «شهرداری هایی که قبلاً تحت حاکمیت حماس فعالیت می کردند، اخیرا خدمات رسانی به ساکنان غزه را که در مناطق مرکزی و شمالی غزه باقی مانده اند، آغاز کرده اند.»

این گزارش افزوده که این خدمات «علاوه بر کمیته های اضطراری است که حماس برای مواقع اضطراری مانند جنگ جاری ایجاد کرده است».

رژیم صهیونیستی بیش از یک بار اعلام کرد که هدفش از جنگ در نوار غزه، «از بین بردن» حماس و بازگرداندن اسرا است،  اما به نظر می آید که با گذشت بیش از 110 روز از جنگ و ویرانی و کشتار گسترده، به هیچ کدام از این اهداف دست نیافته است.

به گزارش رسانه‌های عبری، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هنوز از بحث درباره به اصطلاح «روز پس از» جنگ غزه خودداری می‌کند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا