سیاسی

لازارینی:
تعلیق کمک‌ها به «اونروا» باورنکردنی است

کمیسر اونروا تعلیق کمک های مالی به این آژانس توسط چندین کشور به علت اتهاماتی از جانب رژیم صهیونیستی را «باورنکردنی» خواند و از این کشورها خواست در تصمیم خود بازنگری کنند.

میدل ایست نیوز: فیلیپ لازارینی، کمیسر آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا)، روز شنبه تعلیق کمک های مالی به آژانس توسط چندین کشور به علت اتهاماتی از جانب رژیم صهیونیستی را «باورنکردنی» خواند و از این کشورها خواست در تصمیم خود بازنگری کنند.

به گزارش «الجزیره» پیش از این رژیم صهیونیستی شماری از کارکنان «اونروا» را به همکاری در عملیات طوفان الاقصی متهم کرده بود.

لازارینی در بیانیه ای گفت: «باورنکردنی است که می بینیم بودجه آژانس در پاسخ به اتهامات علیه گروه کوچکی از کارمندان به حالت تعلیق درآمده است، آن هم در حالی که آژانس بین المللی در حال پیگیری موضوع است».

وی افزود که بیش از دو میلیون تن برای زنده ماندن وابسته به کمک های آژانس هستند و این تصمیمات عملیات انسانی جاری در غزه را با تهدید مواجه می کند و «فلسطینیان در نوار غزه نیازی به این مجازات جمعی اضافی ندارند».

لازارینی قبلاً متعهد شده بود که هر کارمند آژانس را از طریق پیگرد کیفری که در «اقدامات تروریستی» دست داشته باشد، بازخواست کند.

این در زمانی رخ می دهد که اسکاتلند و آلمان به 8 کشور دیگر پیوستند که در پی اتهامات رژیم صهیونیستی درباره دست داشتن تعدادی از کارمندان آژانس سازمان ملل متحد در عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر تصمیم به تعلیق بودجه خود کردند.

دیگر کشورهایی که پیش تر کمک های خود را به تعلیق درآورده بودند استرالیا، کانادا، فنلاند، ایتالیا، سوئیس، هلند، بریتانیا و ایالات متحده هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا