سیاسی

رژیم صهیونیستی آماده حمله گسترده به لبنان می‌شود؟

فرماندهی لشکر شمال رژیم صهیونیستی هفته گذشته آموزش های فشرده ای را برای افزایش کارایی و آمادگی در مرز با لبنان انجام داده است.

میدل ایست نیوز: ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه فاش کرد که فرماندهی لشکر شمال هفته گذشته آموزش های فشرده ای را برای افزایش کارایی و آمادگی در مرز با لبنان انجام داده است تا برای سناریوی ورود به جنگ گسترده علیه حزب الله آماده شود.

به گزارش «النهار» ارتش رژیم صهیونیستی گفت که این آموزش شامل «آموزش تیپ چتر نجات ذخیره شمالی (226) که یکی از اجزای لشکر 146 است، و همچنین نیروهای مهندسی تخصصی جنگ شهری در محله های مسکونی شلوغ، در میان شرایط آب و هوایی زمستانی» است.

ارتش رژیم صهیونیستی افزود که سربازان در سطوح مختلف آموزش دیده اند که از سطح دسته شروع می شود و به سطح تیم های رزمی گردان ها شامل تانک، جنگنده پیاده، مهندسی نظامی و توپ ختم می شود.

این در حالی است که شبکه لبنانی LBC گزارش داد که یکی از کشورهای عربی اطلاعاتی را در اختیار حزب الله قرار داده که نشان دهنده قصد تل آویو برای «راه اندازی یک عملیات بزرگ در عمق لبنان که ممکن است به هم ریختن کلی اوضاع شود».

در همین زمینه، رسانه رسمی رژیم صهیونسیتی (کان) گزارش داد که معاون سازمان اطلاعات آلمان «دیداری نامعمول» با نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان داشته است» و افزود که مذاکرات کاهش تنش به علت تأکید حزب الله بر اینکه کلید کاهش تنش در غزه و نه در لبنان است، با مشکل مواجه شده است.

کان افزود: حزب الله مصمم به غزه یا جنگ است، وضعیت خطرناک تر شده و دولت در این باره نقشی ندارد.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا