سیاسی

بارزانی:
سطح نمایندگی دیپلماتیک اقلیم کردستان عراق در چند کشور افزایش می‌یابد

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که دولت اقلیم قصد دارد سطح نمایندگی دیپلماتیک خود در برخی از کشورهای دوست و مهم را افزایش دهد.

میدل ایست نیوز: مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که دولت اقلیم قصد دارد سطح نمایندگی دیپلماتیک خود در برخی از کشورهای دوست و مهم را افزایش دهد.

به گزارش شفق نیوز، بارزانی در سومین کنفرانس سالانه نمایندگی های دیپلماتیک دولت اقلیم کردستان عراق که در اربیل برگزار می شود، گفت که آنچه موجب خوشحالی است، این است که روابط خارجی و بین المللی اقلیم در سال های گذشته بسیار رشد کرده است.

وی افزود که شمار کنسولگری ها و نمایندگی های دیپلماتیک در اقلیم کردستان در حال افزایش است.

بارزانی تصریح کرد که برنامه ما در آینده شامل افزایش شمار هیئت های دیپلماتیک دولت ایالتی اقلیم در خارج و در چند کشور دوست و مهم است که در اقلیم کنسولگری دارند و هدف از این اقدام، تحکیم دوستی و روابط اقتصادی، فرهنگی و علمی و آموزشی است.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اشاره کرد که دولت اقلیم، گام های بسیار خوبی در این زمینه از طریق سفر هیئت های بلندپایه مقامات کشورها به اقلیم یا مشارکت اقلیم در نشست ها و کنفرانس های بین المللی برداشته است.

وی تاکید کرد که اقلیم کردستان هرگز محل تهدید و خطر برای هیچ طرفی نبوده و همواره دست دوستی برای همه کشورهای منطقه و جهان دراز کرده است.

بارزانی بر لزوم در نظر گرفتن منافع مشترک اقلیم با کشورهای منطقه و جهان تاکید کرد و گف که باید به حاکمیت اقلیم کردستان و عراق احترام گذاشته شود و حاکمیت آن نقض نشود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا