سیاسی

حمله امریکا به مواضع انصارالله پس از آتش گرفتن نفتکش بریتانیایی در خلیج عدن

سحرگاه امروز، نیروهای امریکایی پس از آتش گرفتن یک نفتکش بریتانایی در خلیج عدن، حملاتی را به یک موضع انصارالله در یمن انجام دادند. 

میدل ایست نیوز: سحرگاه امروز، نیروهای امریکایی پس از آتش گرفتن یک نفتکش بریتانایی در خلیج عدن، حملاتی را به یک موضع انصارالله در یمن انجام دادند.

به گزارش «الشرق الاوسط» فرماندهی ستاد مرکزی امریکا (سنتکام) در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: «در حدود ساعت 3:45 به وقت محلی (00:45 به وقت گرینویچ)، فرماندهی ارتش امریکا در خاورمیانه یک موشک بالستیک حوثی را که در شرف پرتاب به سمت دریای سرخ بود منهدم کرد» و افزود که این موشک یک «تهدید قریب الوقوع» برای ناوشکن‌ها و کشتی‌های تجاری امریکایی در منطقه بوده است.

انصارالله هدف قرار دادن یک کشتی نفتی انگلیسی در خلیج عدن را در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به سایت های خود و حمایت از نوار غزه که شاهد جنگ ویرانگر است، اعلام کردند.

پیش از آن، سنتکام اعلام کرد به دنبال حمله موشکی انصارالله به یک نفتکش در خلیج عدن، آتش‌سوزی در این کشتی به کمک نیروهای دریایی امریکا، فرانسه و هند مهار شد.

سنتکام روز شنبه هفتم بهمن در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، نفتکش مارلین لوآندا، متعلق به برمودا و تحت پرچم جزایر مارشال، که روز جمعه حوثی‌ها آن را با یک موشک بالستیک ضد کشتی در خلیج عدن هدف قرار دادند، محموله‌ای از نفتا، سوختی مایع هیدروکربنی با فراریت و اشتعال‌پذیری بسیار بالا برای استفاده تجاری حمل می‌کرد.

طبق این گزارش، ناو امریکایی «یو.اس.اس کارنی»، ناو فرانسوی «اف‌اس آلساس» و ناوگان نیروی دریایی هند پس از این حمله همگی به سرعت واکنش نشان دادند و به کمک نفتکش مارلین لوآندا شتافتند.

سنتکام گفت، حمله انصارالله به نفتکش مارلین لوآندا، جان ۲۲ خدمه هندی و یک خدمه بنگلادشی این کشتی را به خطر انداخت.

ستاد فرماندهی مرکزی امریکا اضافه کرد: «به لطف این واکنش سریع نیروی دریایی ایالات متحده، هند و فرانسه، آتش اکنون مهار شده است. این حمله تلفات جانی نداشت.»

سنتکام تصریح کرد، نفتکش مارلین لوآندا همچنان قابلیت دریانوردی دارد و به مسیر قبلی خود بازگشته است.

یحیی سریع، سخنگوی انصارالله، روز جمعه با تائید حمله موشکی این گروه به نفتکش مارلین لواندا، تأکید کرده بود که این کشتی «نفتکش بریتانیایی» است.

گروه ترافیگورا که کشتی مارلین لواندا را اداره می کند، روز شنبه گفت که هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا