اقتصادی

برای نخستین بار در عربستان؛
امکان سرمایه‌گذاری اتباع خارجی در املاک شهرهای مکه و مدینه

عربستان سعودی در تلاش است درهای سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات را برای اتباع خارجی در شهرهای مکه و مدینه باز کند.

میدل ایست نیوز: سازمان بازار سرمایه عربستان سعودی اعلام کرد در چارچوب تلاش‌های خود برای جذب سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی و تقویت نقش املاک و مستغلات در اقتصاد داخلی این کشور، قصد دارد برای نخستین بار مجوز سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره را برای اتباع خارجی صادر کند.

به گزارش الجزیره، این تصمیم عربستان سعودی در چارچوب راهبرد این کشور برای تقویت سرمایه‌گذاری‌های خارجی و تنوع بخشی به منابع درآمد با هدف دستیابی به رشد و توسعه بخش های جدید در اقتصاد و در نهایت توسعه فراگیر در این کشور صورت می گیرد.

محمد القویز رئیس شورای اداری این سازمان با اشاره به اهمیت این اقدام در تنوع بخشی به تولیدات سرمایه گذاری در بازارهای مالی تصریح کرد: این بازارها در تسهیل تامین مالی برای بخش املاک و مستغلات خارج از چارچوب های سنتی و با هدف ایجاد آینده ای پایدار و شکوفا در املاک نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

الجزیره نوشت عربستان سعودی به ویژه دو شهر مذهبی مکه و مدینه مقصد مهمی برای سرمایه گذاران در بخش املاک و مستغلات از سراسر جهان به شمار می آیند که در جهان اسلام از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند.

کارشناسان بر این باروند که هدف عربستان سعودی از این تصمیم، تقویت جایگاه این کشور به عنوان یکی از مقصدهای جذاب برای سرمایه گذاران خارجی به ویژه در شهرهای مکه و مدینه است که با هدف افزایش تولید داخلی، ایجاد فرصت‌های شغلی و تحرک بخشی به توسعه اقتصاد در بخش املاک و مستغلات صورت می گیرد.

پیش بینی شده است این تصمیم به ویژه بعد از رکودی که در پی همه گیری کرونا در بخش املاک و مستغلات عربستان سعودی پدیدار شد و همچنین تلاش عربستان برای دو برابر کردن زائران عمره و حج تمتع، در بهبود درآمدها و بازدهی مثبت در این بخش و بهبود خدمات رسانی در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره نقش مثبتی ایفا کند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا