سیاسی

عبدالمهدی برگزاری جلسات دولتی در خارج از منطقه سبز را خواستار شد

نخست وزیر عراق در دیدار با جمعی از نخبگان گفت: انتخاب مکانی خارج از منطقه خضراء به عنوان پایگاه برگزاری همایش ها و جلسات بهترین فرصت برای ارتباط با مردم و نخبگان است.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق با جمعی از نخبگان این کشور دیدار و گفت وگو کرد. وی در این دیدار بر لزوم خروج از منطقه خضراء (منطقه سبز) با هدف ارتباط با شهروندان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ابنا، نخست وزیر عراق گفت: انتخاب مکانی خارج از منطقه خضراء به عنوان پایگاه برگزاری همایش ها و جلسات بهترین فرصت برای ارتباط با مردم و نخبگان است.

عادل عبدالمهدی افزود: هدف از برگزاری نشست با نخبگان نیز طرح مشکلاتی است که جامعه عراق با آن دست و پنجه نرم می کند و بر این اساس درصدد دستیابی به راه حل هایی جهت پایان وضع کنونی هستیم.

وی با اشاره به اهمیت علم و دانش تصریح کرد: پیشرفت دولت بدون علم بسیار سخت است و باید تلاش فراوانی برای پیشرفت علم انجام داد.

نخست وزیر عراق ادامه داد: علم با کسب مدرک دانشگاهی تفاوت دارد. دانشگاه نباید به مکانی برای صدور مدرک مبدل شود بلکه باید علم و معرفت و کشف واقعیت ها را به دانشجویان بیاموزد.

منطقه الخضراء یا سبز بغداد مشهورترین نام برای منطقه بین‌المللی بغداد است. این محدوده به وسعت ۱۰ کیلومترمربع در محلهٔ کرخ در مرکز شهر بغداد، پایتخت عراق واقع شده‌است.

اشغالگران آمریکایی در سال 2003 این منطقه را اشغال و بعدها سفارت آمریکا را در آن احداث کردند. از آن پس، این منطقه به نماد اشغالگری آمریکا در عراق تبدیل شد تا این که مسؤولان عراقی، مقر سفارت آمریکا را در سال 2009 به مکان دیگری منتقل کردند. با توجه به این که این منطقه، از مساحت گسترده ای برخوردار است، گشایش آن به روی تردد مردم، از بار ازدحام و ترافیک خیابان های پایتخت خواهد کاست. این منطقه در زمان صدام، مقر کاخ های ریاست جمهوری بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا