سیاسی

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل:
هر حمله‌ای به ایران، منافع و اتباع آن با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد که هر حمله‌ای به خاک ایران، منافع و یا اتباع آن در خارج از مرزها با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد.

میدل ایست نیوز: نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، خبر ارسال پیام‌های متعدد از سوی امریکا به ایران در ۲ روز گذشته را رد و اعلام کرد که هر حمله‌ای به خاک ایران، منافع و یا اتباع آن در خارج از مرزها با پاسخ  قاطع مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار رسمی ایران (ایرنا)، نمایندگی ایران روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به پرسش برخی رسانه ها درباره انتشار اخباری مبنی بر اینکه امریکا در دو روز گذشته از طریق واسطه ها پیام های متعددی به ایران ارسال کرده و تهران نیز هشدار داده است، گفت: چنین پیام هایی رد و بدل نشده است. با وجود این، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران این است که اگر هر طرفی به خاک ایران یا منافع و اتباع آن خارج از مرزهای ایران حمله کند، با پاسخ قاطع و قوی مواجه خواهد شد.

روز گذشته، رئیس‌جمهور ایالات متحده اعلام کرد که تصمیم گرفته است که چگونه به حمله پهپادی به یک پایگاه امریکا در اردن که سه کشته برجای گذاشت، پاسخ دهد.

جو بایدن روز سه‌شنبه (30 ژانویه) در مصاحبه با خبرنگاران هنگام ترک کاخ سفید برای حضور در یک کارزار انتخاباتی در فلوریدا، به جزئیات نوع پاسخ امریکا اشاره نکرد.

او تاکید کرد که «امریکا نیازی به یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه ندارد. این چیزی نیست که من دنبال آن باشم».

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید که بایدن را در هواپیما به مقصد فلوریدا همراهی می‌کرد، به خبرنگاران گفت که امریکا واکنش «چندگانه» را بررسی کرده است.

او گفت: «این امکان وجود دارد که شما شاهد یک پاسخ چندلایه و نه فقط یک اقدام، بلکه به طور بالقوه اقدامات چندگانه باشید.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، بایدن در روزهای اخیر در حال سبک‌وسنگین کردن گزینه‌های خود بوده و انتظارها حاکی است که حملات تلافی‌جویانه صورت خواهد گرفت، اما زمان این پاسخ نامشخص است.

رئیس‌جمهور امریکا در مصاحبه روز سه‌شنبه خود در پاسخ به این پرسش ‌که آیا ایران مسئول این حمله است، گفت: «من آن‌ها را در این زمینه مسئول می‌دانم» زیرا گروه‌هایی که این حملات را انجام دادند را «تامین تسلیحاتی می‌کند».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا