خبر اولسیاسی

جزئیاتی از طرح محرمانه نتانیاهو درباره آینده غزه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرحی محرمانه برای نحوه کنترل غزه در آینده و نحوه نگرش خود به تشکیل کشور مستقل فلسطینی تدوین کرده است.

میدل ایست نیوز: روزنامه «جروزالم پست»، با انتشار گزارشی از برخی جزئیات طرح بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای تشکیل یک دولت نظامی در غزه و دیدگاه و نحوه نگرش او به تشکیل کشور مستقل فلسطینی در آینده پرده برداشت.

به گزارش اسکای نیوز عربی، موارد و جزئیات این طرح  که جروزالم پست آن را با عنوان «مانور راهبردی نتانیاهو» منتشر کرده به قرار ذیل است:

– نتانیاهو در پی تشکیل یک دولت نظامی در غزه با هدف نظارت بر کمک ها در دوره انتقالی است.

–  طرح وی شامل ایجاد یک تشکیلات جدید بدون حماس یا یاران محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فسطین است.

– در این طرح بر ایجاد تغییرات و اصلاحات در تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری تاکید شده است.

– نتانیاهو تصریح کرده است اگر این طرح بر اساس جدول زمانبندی شده مشخص به نتیجه برسد، تل آویو کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

– در این طرح بر تشکیل ائتلافی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی برای حمایت از ایجاد تشکیلات جدید فلسطینی تاکید شده است.

– براساس این طرح اسرائیل حق دارد در غزه و کرانه باختری عملیات نظامی انجام دهد.

روزنامه «جروزالم پست» درباره این طرح محرمانه اسرائیل نوشت، این طرح با مقامات رسمی امریکا در میان گذاشته شده  و مساله مهم تاکید بر این نکته است که این طرح در کنار دیگر طرح ها، بخشی از راهبرد گسترده تر اسرائیل با عنوان «روز بعد» است.

این نشریه در پایان این سوال را مطرح کرده است که آیا نتانیاهو خواهد توانست به سمت و سوی یک اقدام تاریخی حرکت کند که راه را برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی درآینده در کنار توافق صلح تاریخی با عربستان سعودی هموار کند؟

این روزنامه در پاسخ به این پرسش عنوان کرده است با توجه به ذهنیت و سابقه ای که از نتانیاهو در شانه خالی کردن و کنار گذاشتن طرح های مشابه داریم، به نظر می رسد نتیجه چیزی برعکس باشد و چنین طرحی ثمر بخش نباشد.

منبع
اسکای نیوز عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا