خبر اولسیاسی

حملات مجدد امریکا و انگلیس به اهداف انصارالله در یمن

رسانه‌های امریکایی اعلام کردند که ایالات متحده اهدافی متعلق به انصارالله را در یمن هدف قرار داد.انصارالله هم از حمله امریکا و انگلیس به غرب یمن خبر داد.

میدل ایست نیوز: رسانه های آمریکایی از حملات هوایی امریکا به اهدافی متعلق به جنبش انصارالله یمن خبردادند در حالی که انصارالله نیزاعلام کرد شهر حدیده در غرب این کشور هدف حمله هواپیماهای امریکایی-انگلیسی قرار گرفته است.

به گزارش الجزیره،  شبکه سی‌بی‌اس امریکا اعلام کرد این کشور 10 فروند پهپاد را که برای پرتاب در غرب یمن آماده شده بودند، هدف قرار داده است در حالیکه شبکه المسیره وابسته به انصار الله نیز اعلام کرد حملات امریکا و انگلیس در ساعات اولیه روز پنجشنبه منطقه الجبنه در شهر حدیده در غرب کشور را هدف قرار داده است.

نورا اودینل سردبیر سی بی اس ایوینینگ نیوز، در پایگاه اجتماعی ایکس X  به نقل از یک مقام  ارشد دفاعی امریکا مستقر در بحرین اعلام کرد هواپیماهای اف هجده سوپر هورنت ، 10 پهپاد را در غرب یمن که برای پرتاب آماده شده بودند، هدف حمله قرار داده اند. فاکس نیوزهم اعلام کرده است امریکا چندین پهپاد و موشک را که حوثی ها (انصارالله)برای پرتاب به  سمت کشتی های تجاری آماده می کردند، منهدم کرده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا هم اعلام کرد نیروهای این کشور یک موشک بالستیک و 3 فروند پهپاد را که از مناطق تحت کنترل حوثی ها (انصارالله) در یمن پرتاب شده بود، در خلیج عدن ساقط کردند .

شبکه سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد یک فروند موشک کروز که  توسط حوثی ها شلیک شد،  قبل از آنکه به ناوشکن آمریکایی اصابت کند؛ منهدم شد در حالیکه این ناوشکن برای اولین بار از زمان شروع به رهگیری موشک های حوثی، از سیستم تسلیحاتی نزدیک استفاده کرد.

انصارالله پیشتر اعلام کرده بود  نیروهای آمریکایی و انگلیسی حملات متعددی را به استان صعده در شمال غرب یمن انجام دادند . انصارالله در عین حال تاکید کرد که این تجاوز بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند و متجاوزان باید عواقب تجاوز خود را متحمل شوند.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمنی نیز اعلام کرد: انصار الله با تشدید تنش های آمریکایی-انگلیسی مقابله خواهد کرد و از پاسخگویی با عملیات نظامی گسترده و منحصر به فرد دریغ نخواهد کرد. وی تاکید کرد انصار الله به جلوگیری از ورود کشتی ها به اسرائیل یا بندر های فلسطین اشغالی تا تجاوز به غزه ادامه خواهد داد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا