خبر اولسیاسی

حملات مجدد امریکا به مواضع انصارالله در یمن

فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، اعلام کرد که نیروهای نظامی امریکا چهار فروند دیگر از موشک‌های انصارالله یمن را منهدم کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، اعلام کرد که نیروهای نظامی امریکا چهار فروند دیگر از موشک‌های انصارالله یمن را منهدم کرده‌اند.

این نهادنظامی صبح امروز (دوشنبه 5 فوریه) در اطلاعیه‌ای گفت که ارتش امریکا در حملاتی که از ساعت ۱۰:۳۰ صبح یکشنبه به این سو انجام شد، چهار فروند موشک کروز ضدکشتی انصارالله را که آماده شلیک به کشتی‌ها در دریای سرخ بودند، منهدم کردند.

اطلاعیه سنتکام می‌افزاید که نیروهای امریکایی این موشک‌ها را در مناطق تحت کنترل انصارالله یمن شناسایی کرده و آن‌ها را تهدیدی علیه ناوهای ایالات متحده و همچنین کشتی‌های تجاری در منطقه دانسته بودند.

این اطلاعیه تاکید می‌کند که ارتش ایالات متحده با این اقدامات از آزادی دریانوردی در منطقه حفاظت می‌کند و اجازه نمی‌دهد که امنیت ناوهای ایالات متحده و کشتی‌های تجاری در آب‌های بین‌المللی به خطر بیفتد.

سنتکام همچنین ساعاتی قبل از این اطلاعیه نیز گفته بود که نیروهای امریکایی حدود ساعت ۵:۳۰ بامداد یکشنبه در اقدامی که دفاع از خود توصیف شده است یکی از موشک‌های کروز انصارالله را از بین بردند.

از سوی دیگر رسانه‌های انصارالله از 11 حمله امریکا و انگلستان به صعده و حدیده خبر دادند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا