سیاسی

کنعانی: حمله به عراق، سوریه و یمن برای انحراف اذهان عمومی از فلسطین است

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که حمله امریکا و انگلیس به سوریه، عراق و یمن تلاشی برای انحراف اذهان عمومی از نقطه کانونی بحران یعنی فلسطین است.

میدل ایست نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: اقداماتی که دولت امریکا انجام می‌دهد دلیل واضحی است که دولت امریکا مایل است دست این رژیم را برای ادامه جنگ و نسل‌کشی فلسطینی‌ها باز بگذارد.

به گزارش فارس، وی در کنفرانس مطبوعاتی این هفته، افزود: حمله به دیگر کشورها در منطقه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، عراق و یمن تلاشی ناشیانه برای انحراف اذهان عمومی از نقطه کانونی بحران یعنی فلسطین به سمت دیگر مناطق پیرامونی است. در حالی که کانون بحران همچنان در فلسطین است و راه‌حل اساسی پایان دادن به این جنگ ظالمانه و حملات وحشیانه و نسل‎کشی این رژیم است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: اقدامات امریکا علیه حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها نشان می‌دهد جامعه جهانی نمی‌تواند روی نقش آمریکا برای صلح و ثبات در منطقه و خارج منطقه حساب کند.

کنعانی اظهار داشت: اقدامات دولت امریکا و انگلیس نشان می‌دهد درک درستی از مسائل منطقه و راه‌حل‌های آن ندارند و به جای توجه به کانون بحران توجه به موضوعات پیرامونی و حاشیه‌ای می‌کنند و به جای علت به معلول توجه می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره روابط عراق و ایران گفت: منافع مشترک اقتضا می‌کند از برخی موضوعات اختلافی در چارچوب همکاری‌های مشترک عبور کنیم و موانع احتمالی موجود را به کنار بنهیم و زمینه‌های تقویت روابط را بیش از پیش فراهم کنیم.

وی افزود: توسعه مناسبت اراده و خواست دو دولت و ملت است و خوشبین هستیم روابط دو کشور هر روز بیش از گذشته توسعه خواهد یافت.

کنعانی درباره سفر علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به عراق گفت: در چارچوب این سفر تداوم مشورت‌ها و رایزنی‌ها درباره همکاری‌های مشترک و تامین منافع مشترک در حوزه امنیتی در مبارزه با تروریسم و در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای برای تقویت صلح و ثبات و امنیت در منطقه است.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا