خبر اولسیاسی

برگزاری جلسه شورای امنیت برای بررسی حملات امریکا به عراق و سوریه

جلسه شورای امنیت برای بررسی حملات امریکا به عراق و سوریه برگزار شد و نماینده عراق در سازمان ملل این حملات را به شدت محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: شورای امنیت سازمان ملل بنا به درخواست روسیه و برای بررسی حملات امریکا به عراق و سوریه در پاسخ به حمله به پایگاهش در اردن، جلسه ای تشکیل داد.

به گزارش العربی الجدید، رابرت وود، نماینده امریکا در شورای امنیت در این جلسه گفت که حملات امریکا در عراق و سوریه، برای دفاع از خود بود.

وی ادعا کرد که امریکا به دنبال درگیری بیشتر در منطقه نیست و به صورت فعال در راستای مهار درگیری در غزه تلاش می کند.

وود با تاکید بر اینکه واشنگتن نمی خواهد وارد درگیری با ایران شود، گفت که حملات به یمن، پاسخ به حمله انصار الله به کشتی ها در دریای سرخ بود.

نماینده امریکا در سازمان ملل گفت که واشنگتن به دفاع از خود در هر مکان که بخواهد و بازخواست ایران و بازوان آن در منطقه بخاطر بی ثبات کردن آن ادامه می دهد.

از طرفی دیگر فاسیلی نیبینزیا، نماینده روسیه در شورای امنیت گفت که حملات امریکا به سوریه و عراق، نشان دهنده خصمانه بودن سیاست امریکا در خاورمیانه است.

تسانگ جون، نماینده چین در شورای امنیت نیز گفت که حملات امریکا به سوریه و عراق، نقض خطرناک استقلال و حاکمیت دو کشور است.

عمار بن جامع، نماینده الجزائر در سازمان ملل نیز گفت که حملات به عراق و سوریه، اوضاع شکننده در خاورمیانه را بدتر می کند و ممکن است منجر به تشدید تنش بیشتر در منطقه شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، عباس کاظم عبید، جانشین نماینده عراق در سازمان ملل نیز با اعلام مخالفت با هرگونه تعرض به اراضی عراق تحت هر بهانه واهی، گفت که این تعرضات، تهدیدی خطرناک برای امنیت و حاکمیت عراق است.

وی با اشاره به اینکه عراق نسبت به گسترش درگیری در منطقه هشدار داده است، گفت که دولت عراق به پیشروی در راستای برقراری روابط متوازن با محیط منطقه ای خود ادامه می دهد.

عبید در سازمان ملل بیان کرد که کشورش به دنبال این است که عامل ثبات در منطقه و در سطح بین المللی باشد و گفت که عراق توانست دیدگاه ها در منطقه را نزدیک کند.

وی ضمن مخالفت با هرگونه تعرض به پایگاه های نظامی، گفت که اجازه نخواهیم داد عراق به صحنه درگیری در منطقه کشیده شود.

جانشین نماینده عراق در سازمان ملل با بیان اینکه عراق نمی توان عرصه ای برای تصفیه حساب باشد، تاکید کرد که عراق به شدت حملات امریکا به مواضع نظامی خود را محکوم می کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا