اقتصادی

عراق از اجرای قریب الوقوع طرح قطارهای سریع السیر خبر داد

مشاور نخست وزیر عراق در امور حمل و نقل گفت: طرح احداث قطارهای سریع السیر به‌ویژه در استان‌های کربلا و نجف و دیگر اماکن مذهبی عراق به زودی کلید خواهد خورد.

میدل ایست نیوز: مشاور نخست وزیر عراق در امور حمل و نقل روز چهارشنبه با مشخص کردن روند احداث پروژه قطار سریع السیر بین استان های نجف اشرف و کربلا اعلام کرد راه اندازی این پروژه شامل چهار استان عراق خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق(واع)، ناصر الاسدی اعلام کرد چند پروژه مربوط به قطارهای سریع السیر وجود دارد که به زودی اعلام خواهند شد، اما فاز نخست اجرای این طرح به علت کثرت زائران، بین اماکن مذهبی و به ویژه استان های نجف و کربلا خواهد بود.

وی افزود: سرعت این قطارها 240 کیلومتر در ساعت است و روزانه قادر به جابه جایی یک میلون مسافر به صورت رفت و برگشت خواهند بود.

مشاور نخست وزیر عراق در امور حمل و نقل تاکید کرد: طرح احداث قطار سریع السیر، فرودگاه های نجف اشرف و کربلا و دیگر اماکن مذهبی را پوشش خواهد داد و نزدیک به اماکن مقدس ایجاد خواهد شد تا افراد سالمند و معلول بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. مسیر این قطار معلق، از فرودگاه نجف اشرف تا صافی الصفا و سپس فرودگاه کربلا و حرمین شریفین در این استان خواهد بود.

الاسدی در پایان با اشاره به اعلام قریب الوقوع این طرح خاطر نشان کرد: قطار دیگری نیز بین کربلا و بغداد راه اندازی خواهد شد در حالیکه مرحله سوم این طرح نیز بین بغداد و سامرا متمرکز خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا