سیاسی

خوش‌بینی منابع خبری نسبت به نتایج اجلاس قاهره

منابع خبری اعلام کردند فضای مثبتی بر مذاکرات چهار جانبه قاهره حاکم بوده و رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر نیز نماینده حماس را در جریان این فضا قرار داده است.

میدل ایست نیوز: منابع خبری فضای مذاکرات چهار جانبه میان مصر، امریکا، قطر و رژیم صهیونیستی را برای برقراری آتش بس و مبادله اسرا مثبت توصیف می کنند.

در همین ارتباط رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از  آسوشیتدپرس و منابع حاضر در مذاکرات مربوط به مبادله اسرا اعلام کردند پیشرفت‌هایی در راستای توافق وجود دارد که امکان برقراری آتش‌بس و آزادی اسرا را فراهم می‌کند.

منابع مقاومت فلسطین هم به شبکه المیادین گفتند: خلیل الحیه از مقامات جنبش حماس که برای شرکت در گفت‌وگوها به قاهره سفر کرده، با رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر دیدارها و گفت‌وگوهای جداگانه ‌گفتم ای داشته است. در این گفت‌وگوها طرف مصری به حماس  اعلام کرده فضای  پس از نشست چهارجانبه مصر، آمریکا، قطر و رژیم صهیونیستی مثبت بوده است.

مذاکرات قاهره در حالی برگزار می شود که رژیم صهیونیستی به حملات سنگین خود به شهر رفح ادامه می دهد.

برخی منابع خبری اعلام کرده اند جنبش حماس طرحی را پذیرفته است که بر اساس آن مبادله سه مرحله ای اسرا و برقراری آتش بس در نوار غزه در آن لحاظ شده است  و هر مرحله از اجرای این طرح یک بازه زمانی  45 روز طول خواهد کشید.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا