سیاسی

امیر قطر و رئیس جمهور قزاقستان خواستار ارتقای روابط به سطح استراتژیک شدند

امیر قطر و رئیس جمهور قزاقستان ضمن بررسی اوضاع و تحولات منطقه از جمله نوار غزه، بر ارتقای روابط دو کشور تا سطح استراتژیک تاکید کردند.

میدل ایست نیوز:  شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر امروز در دفتر خود با «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان و هیات همراه وی دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش دیوان امیری قطر، در این نشست امیر قطر ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور قزاقستان و هیات همراه، بر رشد و توسعه روز افزون روابط میان دو کشور در زمینه های مختلف تاکید و ابراز امیدواری کرد در این دیدار توافقنامه ها و تفاهم نامه هایی در زمینه تحکیم و تقویت همکاریها میان دو کشور مطابق با چشمداشت و منافع هر دو ملت امضا شود.

رئیس جمهور قزاقستان نیز با تقدیر از میزبانی و مهمان نوازی امیر قطر، سطح روابط میان دو کشور را ستود و  قطر را  یکی از مهمترین و اساسی ترین شرکای کشورش برشمرد و ابراز امیدواری کرد روابط میان دو کشور در زمینه های مختلف تقویت شود وبه سطح روابط استراتژیک ارتقا یابد.

دو طرف در این نشست راههای حمایت و توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌ های مختلف  و همچنین مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی  مورد اهتمام دو طرف از جمله تحولات نوار غزه و اوضاع سرزمینهای اشغالی فلسطین را بررسی کردند.

منبع
دیوان امیر قطر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا