سیاسی

تاکید السودانی و میقاتی بر لزوم جلوگیری از گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه

نخست وزیر عراق در دیدار با همتای لبنانی خود بر ضرورت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری‌ها تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی شب گذشته در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان دیدار و گفتگو کرد که طی آن دو طرف درباره روابط و  موضوعات مورد اهتمام دو جانبه و راههای تقویت مبادلات به گونه ای که تامین کننده منافع دو کشور برادر باشد، بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، بر اساس بیانیه دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق، السودانی در این دیدار تاکید کرد تداوم تجاوزات به غزه و تهدیدات آن برای ثبات منطقه، ایجاب می کند جلوی این تجاوزات و گسترش دامنه درگیریها و افزون بر آن نسل کشی مردم فلسطین گرفته شود و برای جلوگیری از گسترش درگیری از طریق حمله به کشور برادر لبنان و مرزهای آن تلاشهایی صورت گیرد.

السودانی بار دیگر تاکید کرد عراق همچنان به تلاش برای تحقق هدف ارتقای سطح مبادلات و همگرایی با کشورهای برادر و دوست در منطقه ادامه خواهد داد به گونه ای که زمینه های توسعه و ایجاد فرصت ها برای مردم و هچنین ابزارهای عبور از بحران های اقتصادی فراهم شد.

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان نیز در این دیدار با تاکید بر تمایل کشورش به برقراری امنیت و ثبات در منطقه و ادامه همکاری سازنده با عراق در همه زمینه ها، از مواضع عراق در حمایت از لبنان و ارسال سوخت به این کشور و حمایت از لبنانی ها در رویارویی به مشکلات و چالشهای اقتصادی تقدیر کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا