سیاسی

وزیر خارجه اردن:
رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد جنگ کنونی متوقف شود

وزیر امور خارجه اردن گفت که رژیم صهیونیستی «نمی‌خواهد جنگ در نوار غزه پایان یابد»، همانطور که «نمی‌خواهد حق موجودیت مردم فلسطین را به رسمیت بشناسد».

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن گفت که رژیم صهیونیستی «نمی‌خواهد جنگ در نوار غزه پایان یابد»، همانطور که «نمی‌خواهد حق موجودیت مردم فلسطین را به رسمیت بشناسد».

به گزارش «CNN» الصفدی روز یکشنبه در یک جلسه گفت‌وگو در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ توضیح داد: ما باید همه چیز را در چارچوب صحیح خود قرار دهیم. آنچه در غزه می بینیم جنگ ویرانگر، نسل کشی، ویرانی معیشت دو میلیون نفر است. مردم، راندن مردم به ورطه، تخریب بیمارستان ها و کشتار خبرنگاران و امدادگران است.

الصفدی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد حق موجودیت مردم فلسطین را به رسمیت بشناسد، افزود: در مورد معامله گروگان‌ها، هرکس خواهان معامله است نباید از مذاکرات دور بماند، اسرائیل از مذاکرات خارج شده است. و من شخصاً معتقدم که دولت کنونی اسرائیل نه می‌خواهد معامله گروگان‌ها را کامل کند و نه می‌خواهد این جنگ تمام شود.

وی تاکید کرد: «ما نمی‌توانیم در مورد آنچه در غزه اتفاق می‌افتد به گونه‌ای صحبت کنیم که انگار یک موضوع گذرا است و آن را نادیده بگیریم و جلو برویم. در غزه یک فاجعه رخ می‌دهد. مردم بیگناه در آنجا کشته می‌شوند. ارتش اسرائیل زنان را می‌کشد. کودکان در غزه، بیمارستان ها و مدارس را ویران می کند و این را باید پذیرفت.»

الصفدی با تاکید بر اینکه صلح کامل در ازای پایان اشغالگری تنها راه تضمین امنیت اسرائیلی ها و فلسطینی هاست، گفت: ما خواهان صلح منطقه ای هستیم… ابتکار صلح عربی از تضمین کامل عربی برای امنیت اسرائیل صحبت کرده. و اسرائیل باید آنچه را که درست است انجام دهد و به رسمیت بشناسد که فلسطینی ها حق تشکیل کشور و آزادی خود را دارند.

الصفدی گفت: ما نمی‌توانیم فقط درباره امیدها و آرزوهای فلسطینی‌ها صحبت کنیم، فلسطینی‌ها هم حقوقی دارند و این حقوق در حقوق بین‌الملل و حقوق بین‌الملل بشردوستانه ذکر شده و گنجانده شده است؛ حقوق فلسطینی‌ها در شامل زیستن در کشور مستقل و مستقل خود در مرزهای 4 ژوئن 1967 با پایتختی بیت المقدس شرقی می‌شود.

الصفدی قرار است روز پنجشنبه در رأس هیئتی، درخواست شفاهی اردن را در رابطه با «اقدامات اسرائیلی که بر حقوق انسانی مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی تأثیر می‌گذارد» در دادگاه بین‌المللی دادگستری ارائه کند.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا