سیاسی

دیدار وزرای بازرگانی رژیم صهیونیستی و عربستان در ابوظبی

وزیر بازرگانی و صنعت رژیم صهیونیستی در حاشیه کنفرانسی به میزبانی ابوظبی با همتای عربستانی خود دیدار و گفتگو کرد.

میدل ایست نیوز: بر اساس آنچه خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی نیر برکات وزیر تجارت رژیم صهیونیستی نقل کرده است، او در دیدار با همتای سعودی خود تصریح کرد به قدرت و توانایی دو طرف برای «تاریخ سازی در کنار هم» اطمینان دارد.

به گزارش الحره، دیدار وزرای رژیم صهیونیستی و سعودی در حاشیه کنفرانس وزارتی سازمان تجارت جهانی در شهر ابوظبی امارات صورت گرفت که هدف از برگزاری آن وضع و ایجاد قوانین جدید برای تجارت جهانی عنوان شده است.

علیرغم اینکه امریکا در پی نزدیک کردن دو طرف است، اما این دیدار علنی وزیر تجارت سعودی با همتای خود در رژیم صهیونیستی، در نوع خود اتفاق و رویدادی نادر است.

وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار به همتای سعودی خود گفت: «اسرائیل به صلح با کشورهای صلح طلب اهتمام دارد و ما می توانیم با هم تاریخ سازی کنیم».

این در حالی است که سفارت عربستان سعودی در ابوظبی به درخواست ایمیل خبرگزاری رویترز برای توضیح در خصوص این دیدار پاسخی ارائه نکرد.

عربستان سعودی رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد و به توافقنامه ابراهیم که بر اساس آن کشورهای امارات، بحرین و مغرب روابط خود را با این رژیم عادی کردند؛ نپیوست اگر چه دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، تلاش های بی وقفه ای برای متقاعد کردن عربستان سعودی برای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی انجام داده است.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا