سیاسی

رژیم صهیونیستی برای جنگ غزه 60 میلیارد دلار وام استقراض می‌کند

رژیم صهیونیستی قصد دارد به منظور تامین هزینه های مالی جنگ غزه 60 میلیارد دلار وام بگیرد و میزان مالیاتها را نیز به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

میدل ایست نیوز: همزمان با دو برابر شدن هزینه های نظامی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ در نوار غزه، الی روتنبرگ حسابدار کل وزارت دارایی این رژیم اعلام کرد تل آویو در نظر دارد در سال کنونی 60 میلیارد دلار وام بگیرد و علاوه بر افزایش مالیات ها ، جلوی استخدام های دولتی را نیز بگیرد.

به گزارش الجزیره، جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه که وارد پنجمین ماه خود شده است؛ خسارتهای فراوانی به اقتصاد این رژیم وارد کرده است به طوریکه در سه ماهه  آخر سال 2023، اقتصاد این رژیم حدود بیست درصد انقباض و کاهش داشته است.

بر اساس گزارشی که روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز منتشر کرده است، این مشکل و تاثیر اقتصادی زمانی حادث شد که رژیم صهیونیستی به شکلی بی سابقه حدود 300 هزار نظامی ذخیره خود را به همراه 200 هزار سرباز عادی دیگر بسیج کرد و دهها هزار شهرک نشین از مناطق شمالی نزدیک مرزهای لبنان و از جنوب نزدیک مرزهای نوار غزه آواره شدند و  مخارج مصرف‌کننده به شکل بسیار زیادی کاهش یافت و از ورود 150 هزار کارگر فلسطینی از کرانه باختری به داخل اراضی اشغالی  ممانعت به عمل آمد.

در سایه این تحولات، دولت رژیم صهیونیستی در مقایسه با بودجه قبل از جنگ،  در سال جاری برای افزایش هزینه های دفاعی به میزان 85 درصد، یعنی مبلغی معادل 55 میلیارد شیکل ( 15 میلیارد دلار ) برنامه ریزی می کند.

وزارت دارایی این رژیم اعلام کرد این امر باعث افزایش هزینه های دفاعی به حدود 20 درصد بودجه سال 2024 می شود  در حالیکه این رقم قبل از جنگ 13.5 درصد بوده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا