اقتصادیسیاسی

توافق چین و امارات برای توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی

چین و امارات متحده عربی در جریان هشتمین نشست کمیته مشترک همکاری های اقتصادی، تجاری و فنی مشترک بر تقویت همکاری ها در بخش هاي گوناگون اهتمام دو طرف تاکید کردند.

میدل ایست نیوز:  دو طرف چینی و اماراتی هشتمین نشست کمیته مشترک همکاری های اقتصادی، تجاری و فنی مشترک، بر تقویت همکاری ها در زمینه های اقتصاد نوین، کار آفرینی، فناوری، گردشگری و طرح های کوچک و متوسط زودبازده، بخش انرژی از جمله انرژی های تجدید پذیر، کشاورزی، هوانوردی، حمل و نقل لجستیک، زیر ساخت ها و صنعت به نحوی که بتواند توسعه پایدار در دو کشور را افزایش دهد تاکید کردند.

به گزارش الخلیج، در نشست این کمیته به ریاست عبدالله بن طوق المری وزیر اقتصاد امارات و حضور «وانگ ون تاو» وزیر بازرگانی چین و شماری از مسئولان دو کشور، المری تاکید کرد: امارات عربی متحد و جمهوری خلق چین به عنوان یک کشور دوست، بیش از 40 سال روابط راهبردی و تاریخی دارند که این روابط همیشه شاهد توسعه مستمر در چارچوب دستورات مقامات دو کشور و مطابق با خواسته های دو ملت در زمینه حمایت از رشد و توسعه اقتصادی بوده است.

بن طوق خاطر نشان کرد: همکاری های اقتصادی بین دو کشور شاهد رشد فزاینده ای بوده است بگونه ای که تعداد مجوزهای اقتصادی چین در امارات به بیش از 14.5 هزار مجوز رسیده است و این کشور سومین منبع سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در امارات با ارزش 6.3 میلیارد دلار به شمار می آید ضمن آنکه سرمایه گذاری های دوجانبه میان دو کشور در سال های اخیر به رکورد 15 میلیارد دلار در سال 2022 رسید.

وزیر اقتصاد امارات با اشاره حمایت کشورش از طرح کمربند و جاده  و کمک 10 میلیاردی به صندوق سرمایه گذاری چین و امارات و بخش گردشگری به عنوان یکی از بخش های کلیدی در روابط مشترک اقتصادی و  همچنین تصریح به وجود بیش از یک میلیون نفر گردشگر چینی در ده ماهه اول سال 2023 در امارات، از مجمع تجاری چین درخواست کرد از مزایا و قابلیت های ارائه شده در فضای تجاری امارات که به بهترین شیوه های بین المللی توسعه یافته است؛ استفاده کند.

گفتنی است در این نشست تفاهم نامه هایی در زمینه افزایش رشد اقتصاد دیجیتال در بازارهای دو طرف، توسعه فرصت های سرمایه گذاری در زیرساخت های دیجیتال و هوش مصنوعی و کاربردهای فناوری پیشرفته به امضا رسید.

منبع
الخلیج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا