سیاسی

کمیسیون اروپا هفته آینده 50 میلیون یورو به اونروا کمک می کند

کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد  هفته آینده پرداخت 50 میلیون یورو به آژانس امداد و کاریابی  سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (اونروا)  را آغاز خواهد کرد.

میدل ایست نیوز:بر اساس بیانیه صادر شده در بروکسل، مقر اتحادیه اروپا، پس از آنکه اونروا موافقت کرد اداره تحقیقات داخلی  و حاکمیت پیرامونی خود را تقویت کند و  پس از تبادل نامه با این آژانس  مبنی بر پایبندی به تعهدات خود، کمیسیون اتحادیه اروپا  تصمیم گرفت پرداخت اولین قسط خود به آنروا را به مبلغ  50 میلیون یورو از 82 میلیون یورویی که قرار است در سال 2024 پرداخت شود؛ آغاز کند.

به گزارش الرای، در این بیانیه آمده است همانطور که در 29 ژانویه مشخص شد، کمیسیون تصمیم خود را در خصوص دادن بودجه اونروا با توجه به اتهامات بسیار جدی مطرح شده در 24 ژانویه، مبنی بر دخالت چند تن از کارکنان آن در حملات 7 اکتبر، مورد ارزیابی قرار داد و  تعهدات خواسته شده این کمیسیون از آنروا را نیز به آن گوشزد کرد.

در همین زمینه، کمیسیون اتحادیه اروپا  از افزایش کمک‌های اضطراری به فلسطینیان به میزان 68 میلیون یورو در سال جاری خبر داد که برای حمایت از مردم فلسطین در سراسر منطقه تخصیص داده خواهد شد و از طریق شرکای بین‌المللی مانند صلیب سرخ و هلال احمر در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

گفتنی است این کمک کمیسیون اتحادیه اروپا ، افزون بر  کمک پیش بینی شده  آن به مبلغ 82 میلیون یورو خواهد بود.

منبع
الرای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا