سیاسی

تظاهرات در ادلب علیه «تحریر الشام»

مناطق تحت کنترل گروه «تحریر الشام» شاهد تظاهرات گسترده با مطالبه برکنار رهبر این سازمان «ابومحمد الجولانی» بود.

ميدل ایست نیوز: مناطق تحت کنترل گروه «تحریر الشام» شاهد تظاهرات گسترده با مطالبه برکنار رهبر این سازمان «ابومحمد الجولانی» بود.

به گزارش «النهار» ده‌ها تن در مرکز ادلب تظاهرات کردند و خواستار پایان شکنجه زندانیان و آزاد کردن آنها و کنار رفتن ابومحمد الجولانی شدند.

آنان تهدید کردند که تا زمانی که مطالباتشان تحقق پیدا نکند به تظاهرات ادامه خواهند داد و تأکید کردند که سیاست‌های «تحریر الشام» تفاوت چندانی با عملکرد دستگاه‌های امنیتی حکومت سوریه ندارد.

این تظاهرات پس از موج نارضایتی گسترده در ادلب در پی کشته شدن یک عنصر از گروه «جیش الاحرار» در زیر شکنجه در زندان‌های «تحریر الشام» برگزار شد. این عنصر از ۱۰ ماه پیش در زندان به سر می‌برد و اخیرا مشخص شد که زیر شکنجه کشته شده است.

این موضوع باعث نارضایتی گسترده مردم و عشیره فرد متوفی شده است و تشییع و دفن او با شعار برای برکناری الجولانی همراه بوده است.

این همه در حالی است که سازمان تحریر الشام شاهد دودستگی شدید میان جناح‌های امنیتی و نظامی خود است که احتمال شکاف در این سازمان را تشدید می‌کند.

تحریر الشام یک گروه سلفی به رهبری ابومحمد الجولانی و نزدیک به ترکیه است که از سوی شماری از کشورها از جمله امریکا گروه تروریستی دانسته می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا