اجتماعیسیاسی

متلاشی شدن باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر فعال در 3 استان عراق

اداره مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در وزارت کشور عراق اعلام کرد که با همکاری وزارت داخله اقلیم کردستان عراق یک باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر را که در سه استان فعال بود متلاشی کند.

میدل ایست نیوز: اداره مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در وزارت کشور عراق اعلام کرد که با همکاری وزارت داخله اقلیم کردستان عراق یک باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر را که در سه استان فعال بود متلاشی کند.

به گزارش «الصباح»، «مقداد میری» سخنگوی وزارت کشور عراق، تأکید کرد که این قاچاقچیان در سه استان بغداد، اربیل و بصره فعالیت می‌کردند و در این عملیات 16 تن دستگیر شده‌اند که 2 تن از آنها زن بوده‌اند.

وی گفت که یکی از بازداشت‌شدگان شهروند خارجی است و یکی از آنان نیز متهمی «بسیار مهم» است که پیش‌تر به صورت غیابی حکم حبس ابد برای وی صادر شده است.

به گفته میری، به همراه این متهمان 40 کیلوگرم ماده مخدر کریستال و 3 دستگاه کلاشنیکوف و 6 کلت و یک تریلر و 3 خودروی دیگر ضبط شده است.

پیش از این وزارت کشور عراق اعلام کرده بود که در سال 2023 برای 7 هزار تن در پرونده‌های مربوط به مبارزه با مواد مخدر حکم صادر کرده که تعدادی از آنها اعدام و حبس ابد بوده است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا