سیاسی

سفر نماینده امریکا به لبنان با هدف بررسی تنش های مرزی

نماینده امریکا در منطقه به منظور ادامه رایزنی ها برای متوقف کردن تنش در مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی به بیروت پایتخت لبنان سفر می کند.

میدل ایست نیوز: بنا به گفته یکی از مقامات کاخ سفید و همچنین یک مقام لبنانی، قرار است آموس هوکشتاین، فرستاده امریکا در منطقه روز دوشنبه به منظور ادامه تلاش های دیپلماتیک با هدف  متوقف کردن تنش در مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی و محق کردن ثبات در این مناطق، به بیروت سفر کند.

به گزارش الجزیره، الیاس بوصعب، از نمایندگان پارلمان لبنان  که انتظار می رود با هوکشتاین دیدار کند؛ در این خصوص گفت: زمان سفر نماینده امریکا نشان دهنده پیشرفت تلاش ها برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه طی روزهای آینده است.

وی افزود: در صورت دستیابی به آتش بس در غزه، سفر آموس هوکشتاین برای همگامی و همراهی با آتش بس در مرزهای جنوبی لبنان و بحث و بررسی اقدامات مطلوب در زمینه ایجاد ثبات و پایان دادن به احتمال گسترش جنگ با لبنان، از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

در همین ارتباط، نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان اعلام کرد توقف درگیری ها در نوار غزه در این هفته منجر به گفتگوهای غیرمستقیم برای پایان دادن به تنش ها در امتداد مرزهای جنوبی لبنان با رژیم صهیونیستی خواهد شد.

مقام کاخ سفید که خبر آموس هوکشتاین به منطقه را منتشر کرد، به جزئیات بیشتری در خصوص برنامه های این سفر اشاره نکرد.

حزب الله لبنان نیز  که در مذاکرات به هوکشتاین شرکت نمی کند، تاکید کرد در صورت پایان یافتن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه حملات خود به این رژیم را متوقف خواهد کرد و در صورتی که اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی ادامه یابد، آماده مبارزه و ادامه نبرد خواهد بود.

گفتنی است آموس هوکشتاین در ماه های ژانویه و نوامبر گذشته به منظور جلوگیری از گسترش جنگ در لبنان و بحث در خصوص  تعیین مرزهای زمینی میان دو طرف به بیروت پایتخت لبنان سفر کرده بود و سابقه میانجیگری میان دو طرف را در تعیین مرزهای دریایی در سال 2022 داشته است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا