اجتماعیسیاسی

بازداشت 75 تن و منع تردد در برخی مناطق استان ذی قار عراق در پی نزاع عشایری

وزارت کشور عراق در پی وقوع نزاع عشایری، از وضع تدابیر منع آمدوشد در منطقه «الاصلاح» در استان ذی قار و بازداشت 75 متهم خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عراق اعلام کرد که با وجود تاکیدهای مستمر مبنی بر ضرورت پرهیز از درگیری‌های قبیله‌ای که به سطح اقدامات تروریستی رسیده و باعث ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان عراقی شده است، برخی همچنان اصرار دارند که به جای توسل به اجرای قانون هنوز هم از زبان سلاح و گلوله استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، بر اساس بیانیه وزارت کشور عراق، جنایتی که علیه سرتیپ «عزیز شلال جهل» مدیر اطلاعات و مبارزه با تروریسم  استان ذی قار صورت گرفت و به شهادت وی در یک نزاع عشیره ای انجامید، نقض روشن حاکمیت قانون به شمار می آید.

در این بیانیه تاکید شده است پس از وقوع این نزاع و درگیری عشایری میان دو طایفه در ناحیه الاصلاح وابسته به استان ذی قار، عملیات بزرگی آغاز و تدابیر منع آمد و رفت برقرار شد و فرماندهی پلیس استان یک حلقه امنیتی در اطراف منطقه  محل وقوع درگیری ایجاد کرد تا اینکه پلیس فدرال  و نیروهای واکنش سریع به منظور برقراری امنیت و قانون در این منطقه از همان ساعات نخست وارد عمل شدند و 75 نفر از متهمان وابسته به دو طرف درگیری را بازداشت و مقادیری سلاح کشف و ضبط کردند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است تیمی از بازپرسان ارشد برای رسیدگی به حادثه شهادت سرتیپ «عزیز شلال جهل» به منطقه اعزام شده است و اقدامات و فعالیت ها تا زمان دستگیری همه عوامل این اقدام جنایتکارانه ادامه خواهد داشت.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا