اجتماعی

آغاز کنفرانس اتحادیه دانشگاه‌های عربی در بغداد

کنفرانس اتحادیه دانشگاه‌های عربی با حضور رؤسای دانشگاه‌های کشورهای عضو اتحادیه عرب در بغداد آغاز به کار کرد.

میدل ایست نیوز: کنفرانس اتحادیه دانشگاه های عربی در دانشگاه بغداد با حضور رؤسا و اساتید دانشگاه های کشورهای عضو اتحادیه عرب آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) شماری از محورهای درج شده در دستورکار آماده سازی آغاز کار کنفرانس اتحادیه، همزمان با شصتمین سالگرد تاسیس این اتحادیه بررسی شد.

عمرو عزت سلامه دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌های عربی تاکید کرد عراق از اعضای نهاد اتحادیه دانشگاه ها است و حضور روسای دانشگاه های عربی در فعالیت های کنفرانسی که برای اولین بار در بغداد پایتخت این کشور برگزار می شود موجب هم افزایی بیشتر موسسات آموزشی عربی خواهد شد.

سلامه نسبت به میزبانی شورای اجرایی و کنفرانس در دانشگاه بغداد ابراز خشنودی و اعلام کرد که 30 درخواست از جانب دانشگاه های عربی برای پیوستن به این اتحادیه دریافت کرده است.

از طرفی بهاء ابراهیم انصاف رئیس دانشگاه بغداد ضمن تاکید بر آنکه عراق به دنبال این است دانشجویان و دانش پژوهان را به سمت پژوهش های علمی تحریک کند و گفت دانشگاه بغداد مقصد دانش پژوهان به شمار می آید.

وی در پایان خواستار همکاری در حمایت از پژوهش و آموزش در عراق شد و اشاره کرد که وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق حدود 250 طرح برای دوره کارشناسی ارشد و 155 طرح برای دوره دکتری ارائه کرده و 6 هزار کارمند آموزشی در دانشگاه بغداد مشغول به به کار هستند.

نعیم العبودی، وزیر آموزش عالی عراق، نیز در سخنان خود در این نشست خواستار تأسیس سازمان آموزش عالی عربی شد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا