سیاسی

بررسی تحولات منطقه و جهان در دیدار رئیس جمهور عراق و سفیر روسیه

رئیس جمهور عراق در دیدار با سفیر روسیه در این کشور، تحولات منطقه‌ای و بین‌الملل را بررسی و بر ضرورت تحکیم صلح و امنیت تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق در دیدار با سفیر روسیه در بغداد، بر اهمیت افزایش فرصت‌ها برای صلح و تثبیت امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، به نقل از بیانیه ریاست جمهوری عراق عبداللطیف جمال رشید امروز در کاخ بغداد هنگام استقبال از «ایلبروس کوتراشیف» سفیر روسیه، ضمن قدردانی از روابط مستحکم بین عراق و روسیه، بر اهمیت تلاش برای تقویت این روابط در زمینه‌های مورد علاقه به ویژه در ابعاد اقتصادی و توسعه مشارکت و فعالیت شرکت‌های روسیه در عراق تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، بر اهمیت افزایش فرصت‌های صلح، تثبیت و تقویت امنیت و ثبات در منطقه و تلاش‌های فوری برای توقف تجاوزات به نوار غزه و کمک‌رسانی به مردم فلسطین تاکید کرد.

جمال رشید در این دیدار تاکید کرد: موضع عراق در قبال جنگ روسیه و اوکراین، حمایت از متوقف شدن جنگ و اتکا به گفت‌وگو و تفاهم برای دستیابی به راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات میان دو کشور در راستای خدمت به صلح و امنیت بین‌المللی است.

سفیر روسیه نیز به نوبه خود در این دیدار به انتظارات کشورش برای تقویت روابط و همکاری‌های دوستانه دو کشور و تلاش‌ها برای تحکیم امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا