اقتصادی

مازاد بودجه قطر در سال 2023 بالغ بر 43 میلیارد ریال

آمارهای وزارت دارایی قطر از مازاد قابل توجه بودجه دولتی این کشور در سال 2023 حکایت دارد.

میدل ایست نیوز: آمارها و داده‌های وزارت دارایی قطر در مورد عملکرد واقعی بودجه دولتی در سه ماهه چهارم سال 2023 حاکی از مازاد بودجه ای بالغ  بر 1.4 میلیارد ریال است که با وجود این، کل مازاد بودجه کشور در همین سال به رقم 43.1 میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش خبرگزاری قطر، وزارتخانه امور دارایی با انتشار پستی در حساب کاربری خود در پایگاه اجتماعی ایکس نوشت: مجموع درآمدها در قالب بودجه سه ماهه چهارم سال 2023 بالغ بر 55.6 میلیارد ریال بوده  است که در مقایسه با سه ماهه قبل از آن  10 درصد کاهش داشته است. این در حالی است  که از این میزان 51 میلیارد ریال درآمدهای نفتی و 4.6 میلیارد ریال آن درآمدهای غیرنفتی بوده است.

داده های وزارت دارایی قطر همچنین نشان می‌دهد مجموع هزینه‌های عمومی در سه ماهه چهارم بالغ بر 54.2 میلیارد ریال بوده که نسبت به سه ماهه قبل 8.9 درصد افزایش نشان می دهد  که از این میزان 16.9 میلیارد ریال مربوط به هزینه های حقوق و دستمزد و 17.8 میلیارد ریال هزینه های جاری بوده است. این در حالی است که سهم هزینه‌های سرمایه ثانویه نیز  1.8 میلیارد ریال بوده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود در خصوص مازاد بودجه در سه ماهه سوم، به بازپرداخت بدهی‌های دولت و افزایش ذخایر بر اساس سیاست های مالی هدف‌گذاری شده توسط دولت اشاره کرد که باعث کاهش بدهی عمومی و افزایش ذخایر بانک مرکزی قطر و  پس‌اندازها از طریق سازمان سرمایه‌گذاری قطر خواهد شد.

منبع
خبرگزاری قطر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا