سیاسی

شهادت 5 تن از جمله 3 رزمنده حزب الله در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

در بمباران رژیم صهیونیستی که منزلی در روستای «خربت سلم» در جنوب لبنان را هدف قرار داد، دست کم 5 نفر - از جمله 3 رزمنده حزب الله - شهید و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

میدل ایست نیوز: در بمباران رژیم صهیونیستی که منزلی در روستای «خربت سلم» در جنوب لبنان را هدف قرار داد، دست کم 5 نفر – از جمله 3 رزمنده حزب الله – شهید و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش «الجزیره»، خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که حمله رژیم صهیونیستی به خانه ای در محله العین در مرکز خربت سلم هدف قرار گرفت که در نتیجه آن یک خانواده 5 نفری آواره شهر بلیده شهید و بیش از 9 نفر دیگر زخمی شدند.

این خبرگزاری خاطرنشان کرد: جنگنده‌ها دو موشک به سمت خانه شلیک کردند که منجر به شهادت سرپرست خانواده، همسر باردار و دو فرزندشان و یک نفر دیگر شد.

بعداً حزب الله اعلام کرد که پدر خانواده و دو پسرش از رزمندگان حزب الله هستند.

این بمباران همچنین 9 تن دیگر از ساکنان خانه های اطراف خانه مورد نظر را مجروح کردند که همگی به بیمارستان دولتی تبنین منتقل شدند.

صبح روز شنبه جنگنده های رژیم صهیونیستی به شهرهای میس الجبل، الظهیره، عیتا الشعب، کفره و مجدال زون در جنوب لبنان یورش بردند.

از سوی دیگر، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این کشور با سلاح‌های مناسب، یک مقر نظامی رژیم صهیونیستی را در مجاورت کوه آدیر (شمال اسرائیل) هدف قرار دادند و مستقیماً به آن ضربه زدند و اعضای آن کشته یا زخمی شدند.

آمار رسمی غیر نهایی لبنان که شامل تمام روستاهای خط مرزی می‌شود، نشان می‌دهد که حدود یک هزار خانه در جنوب لبنان به طور کامل تخریب شده و حدود 10 هزار خانه نیز در نتیجه گلوله‌های توپخانه و حملات رژیم صهیونیستی از 8 اکتبر گذشته به طور جزئی آسیب دیده‌اند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا