سیاسی

سخنگوی وزارت خارجه ایران:
اقدام امریکا در ارسال کمک به غزه «نمایش مضحک و تلخی» است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: اقدام نمادین امریکا در ارسال کمک‌های انسانی نمایش مضحک و در عین حال تلخی است.

میدل ایست نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: اقدام نمادین امریکا در ارسال کمک‌های انسانی نمایش مضحک و در عین حال تلخی است، آنها از یک سو با وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل مانع از توقف جنگ می‌شوند و از سوی دیگر با ارسال کمک‌های نمادین و مضحک انسان‌دوستانه تلاش می‌کنند که وجهه جنگ طلبانه خود را نزد افکار عمومی دنیا ترمیم کنند.

به گزارش ایرنا، کنعانی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران، در خصوص شرایط ایجاد آتش بس و توقف جنگ در غزه گفت: متاسفانه به رغم گذشت بیش از ۵ ماه از جنگلات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غزه ما شاهد بی عملی کاملا دردناک از سوی جامعه جهانی به خصوص سازمان ملل و شورای امنیت هستیم که وطیفه اشلی آن تامین صلح و امنیت بین‌المللی است.

کنعانی افزود: در سایه حمایت سیاسی و استفاده از حق وتو و حمایت مستمر تسلیحاتی و حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی شاهد بودیم که شورای امنیت سازمان ملل در انجام وظیفه خود ناکام بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بیان کرد: انتظار این بود که سازمان همکاری اسلامی با استفاده از ابزارهای فشاری کد در اختیار دارد نقش نهم و بازدارنده خود را در توقف جنگ ایفا کند اما متاسفانه چنین چیزی را شاهد نیستیم. پس از نشست دوم وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی امیدواریم که شاهد تحرک بیشتری از سوی کشورهای اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان باشیم.

وی بیان کرد: اقدام نمادین امریکا در ارسال کمک‌های انسانی نمایش مضحک و در عین حال تلخی است، از یک سوی وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که مانع از توقف جنگ شده است و تسلیحات گسترده‌ای را همچنان ارسال می‌کند و از سوی دیگر با ارسال کمک‌های نمادین و مضحک انسان‌دوستانه تلاش می‌کند که وجهه جنگ طلبانه خود را نزد افکار عمومی دنیا اصلاح کند.

وی گفت: دنیا در این مدت به نقش امریکا در ایجاد و استمرار جنگ غزه آگاهی کامل دارند و با این قبیل اقدامات نمادین دیدگاه افکار عمومی جهان تغییر نمی‌کند. امیدواریم که شاهد یک تلاش مستمر از سوی جامعه جهانی باشیم.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا