اقتصادی

برای اولین بار
تأمین کامل ذخایر راهبردی مواد غذایی برای 6 ماه آینده در عراق

وزارت بازرگانی عراق از کافی بودن ذخایر راهبردی مواد غذایی در این کشور برای مدت شش ماه خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت بازرگانی عراق با اعلام اینکه ذخایر راهبردی مواد غذایی را تا مدت شش ماه آینده تامین کرده است، افزود: یک سبد غذایی بری افراد بیکار در نظر گرفته است و مشمولان بهزیستی نیز ظرف سال 24 سبد غذایی دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، ستار الجابری معاون وزیر بازرگانی عراق در این باره گفت: تغییر بزرگی در عملکرد وزارت بازرگانی به‌ویژه در زمینه ذخیره‌سازی استراتژیک مواد غذایی وجود دارد و این برای نخستین بار در تاریخ این وزارتخانه است که ذخایر راهبردی برای 6 ماه تامین است.

وی تاکید کرد حدود 4 سهمیه سبد غذایی برای ماه های آینده در نظر گرفته شده است که به شکل منظمی توزیع خواهد شد در حالیکه ذخایر استراتژیک گندم نیز بیش از 5 میلیون و 200 تن برآورد شده است و این میزان تا فصل بعدی خریداری گندم کافی خواهد بود.

ستار الجابری خاطر نشان کرد: سبد غذایی در نظر گرفته شده برای بیکاران شامل 5 قلم کالا به اضافه  5 قلم کالای اساسی است و در طول سال توزیع خواهد شد.

این مقام وزارت بازرگانی عراق  افزود چهار قلم کالا شامل نشاسته، ورمیشل، ماکارونی و آرد به سبد کالاهای ماه مبارک رمضان اضافه شده است که طی روزهای آینده توزیع خواهد شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا